استیفای حقوق بیت‌المال پس از ۲۶ سال/اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند

افشار در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس از استیفای حقوق بیت‌المال پس از ۲۶ سال با برگزاری مجمع عمومی شرکت انتشاراتی «خوارزمی» و انتخاب اعضای هیات مدیره خبر داد و گفت: این درگیری حقوقی ۲۶ ساله ناشی از استنکاف‌های صورت‌گرفته بود که پس از طی اقسام روندهای حقوقی در نهایت امروز مجمع عمومی شرکت انتشاراتی […]

افشار در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس از استیفای حقوق بیت‌المال پس از ۲۶ سال با برگزاری مجمع عمومی شرکت انتشاراتی «خوارزمی» و انتخاب اعضای هیات مدیره خبر داد و گفت: این درگیری حقوقی ۲۶ ساله ناشی از استنکاف‌های صورت‌گرفته بود که پس از طی اقسام روندهای حقوقی در نهایت امروز مجمع عمومی شرکت انتشاراتی «خوارزمی» با حضور سهامداران مختلف، اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار شد و حاضرین دیدگاه‌ها و نظرات خود را ارائه کردند.

مدیرکل حقوقی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نارضایتی سهام‌داران از رویه اداره شرکت انتشاراتی خوارزمی طی سال‌های گذشته اظهار کرد: در جلسه مجمع عمومی مطرح شد که تاکنون هیچ سودی پرداخت نشده و سهام‌داران و بعضاً اعضای هیات مدیره نقشی در اداره شرکت نداشتند.

وی عنوان کرد: در ادامه جلسه با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان رئیس مجمع عمومی شرکت انتشاراتی خوارزمی رسمیت پیدا کرد و در نهایت انتخابات به‌صورت شفاف، آزاد و مشخص برگزار شد.

افشار گفت: پس از برگزاری انتخابات، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت «واژه پرداز اندیشه» و شرکت «کتاب شهر ایران» به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره شرکت انتشاراتی خوارزمی انتخاب شدند و موسسه انتشارات «امیرکبیر» و خانم کهوند که از مدیران قبلی شرکت خوارزمی هستند، به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره و موسسه حسابرسی «مفید راهبر» به‌عنوان بازرس اصلی و یک خانم به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

مدیرکل حقوقی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با تعیین اعضای هیات مدیره شرکت انتشاراتی «خوارزمی»، اولاً صورتجلسات ثبت خواهد شد و ثانیاً هیات مدیره بر اساس نظر اعضا تشکیل خواهد شد تا پس از تعیین مدیرعامل، شرکت بر اساس روال قانونی اداره شود.

وی ارائه گزارش به سهام‌داران و تعیین تکلیف وضعیت سهام‌داران شرکت انتشاراتی خوارزمی را از اولویت‌های هیات مدیره دانست و عنوان کرد: در حال حاضر این شرکت از نظر سهام‌داران، وضعیت مالی و وضعیت حقوقی در ابهام است و قطعاً نگاه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت اجرای قانون و رفع این موضوعات خواهد بود.

افشار با بیان اینکه نگاه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت سوددهی اقتصادی و اعتلای فرهنگی شرکت انتشاراتی خوارزمی است، گفت: متاسفانه آخرین هیات مدیره‌ای که در این شرکت تشکیل شده بود مربوط به سال ۹۲ است که اعتبار آن تا سال ۹۴ بود و تا امروز انتخابات جدیدی برگزار نشده بود که امروز انتخابات برگزار شد و شرکت انتشاراتی خوارزمی مدیران جدید خود را شناخت.

مدیرکل حقوقی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تاکید کرد: برگزاری مجمع در راستای تثبیت و استیفای حقوق بیت‌المال بوده و ادامه حرکت شرکت انتشاراتی خوارزمی نیز در همین مسیر خواهد بود.

منبع : مهر نیوز