اسرائیل در حال ارتکاب جنایات آپارتایدی علیه فلسطینیان است

سردبیر پرس، گروه بین الملل -عبدالحمید بیاتی: دور جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه در حالی همچنان ادامه دارد که نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان عالی‌ترین نهاد مسئول در تأمین امنیت جهان هیچ اقدام مؤثری را برای توقف این حملات ددمنشانه انجام نمی‌دهند. در همین رابطه شب […]

سردبیر پرس، گروه بین الملل -عبدالحمید بیاتی: دور جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه در حالی همچنان ادامه دارد که نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان عالی‌ترین نهاد مسئول در تأمین امنیت جهان هیچ اقدام مؤثری را برای توقف این حملات ددمنشانه انجام نمی‌دهند.
در همین رابطه شب گذشته نشست شورای امنیت که برای بررسی تحولات اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان برگزار شده بود به دلیل کارشکنی حامیان رژیم صهیونیستی بدون نتیجه به پایان رسید.
در چنین شرایطی آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در غزه در مدارس وابسته به این سازمان پناه گرفته اند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم اشغالگر به ۲۰۰ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۳۵ زن رسیده است. همچنین در این مدت ۱۳۰۰ فلسطینی زخمی شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد؛ دو روز پیش، شهرداری جبالیه در نوارغزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حملات اسرائیل به خطوط آب‌رسانی، آب ۱۰ هزار خانه در غزه قطع شده است و در پی بمباران‌های مستمر، تأسیسات زیرساختی و کانال‌های آب غیرقابل استفاده شده است.
در همین رابطه «کنت راث» رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر در گفتگویی کوتاه با خبرنگار سردبیر پرس، در تشریح جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مجادله‌ای که در خصوص محله شیخ جراح آغاز شد رفتار تبعیض آمیز اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را به تصویر کشید زیرا کابینه نتانیاهو به یهودیان اجازه داد براساس ادعاهایی که از سال ۱۹۴۸ یعنی زمان شکل گیری اسرائیل، مطرح بوده بدنبال تصرف زمین در اورشلیم شرقی باشند اما در عین حال به فلسطینی‌ها اجازه نداد تا بر اساس ادعاهای قبل از سال ۱۹۴۸ برای بازپس گیری زمین‌های خود اقدام کنند. زمین‌هایی که قبل از شکل گیری اسرائیل منزل آنها بود اما بعد از سال ۹۴۸ مجبور به ترک آن شدند.
راث در ادامه افزود: چنین رفتارهای تبعیض آمیزی بخشی از دلایلی بود که سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود به این جمع بندی رسید که اسرائیل در حال ارتکاب جنایات آپارتایدی علیه فلسطنیان است.
رئیس دیده بان حقوق بشر در ادامه با اشاره به حملات نیروهای مقاومت به اهداف اسرائیلی نیز گفت: اسرائیل در حال تبلیغات در خصوص حملات موشکی گروه‌های فلسطینی است اما این حملات نمی‌تواند اقدامات اسرائیل را در نادیده گرفتن قوانین انسان دوستانه بین المللی از جمله انهدام یک برج چند طبقه را توجیه کرده و یا مجوزی برای ارتکاب این جنایات باشد. اسرائیل مدعی است این ساختمان را فقط به خاطر آنکه حماس یک دفتر در آن داشت تخریب کرد در حالی که چنین چیزی قابل قبول نیست.
رئیس دیده بان حقوق بشر از پاسخ به این پرسش خبرنگار سردبیر پرس که چرا کشورهای غربی از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس اقدامی را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی انجام نداده و در عوض با اقدامات تل آویو همراهی می‌کنند، خودداری کرد.