اشتغال و بهبود معیشت و اقتصاد مردم دغدغه مسئولان است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته فومن با تأکید بر پیگیری مشکلات و پروژه‌های نیمه کاره این شهرستان، اظهار کرد: با مشارکت مردم و خیران باید پروژه مصلای شهر فومن نیز تکمیل و به بهره برداری برسد. وی با بیان اینکه اولویت اول دولت تحقق […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته فومن با تأکید بر پیگیری مشکلات و پروژه‌های نیمه کاره این شهرستان، اظهار کرد: با مشارکت مردم و خیران باید پروژه مصلای شهر فومن نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه اولویت اول دولت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در چند ماه گذشته از آغاز به کار دولت سیزدهم دستاوردهای خوبی به ویژه در زمینه واکسیناسیون کرونا به دست آورده‌ایم.
استاندار گیلان با اشاره به تلاش برای مهار تورم و کنترل قیمت‌ها، گفت: اقداماتی برای کاهش نرخ تورم و ثبات در قیمت اقلام انجام شده که تا حدودی نیز مؤثر بوده است اولویت بعدی توجه به صادرات به ویژه صادرات کالاهای عیر نفتی است.
وی با تاکید بر اینکه رونق و بهبود وضعیت اقتصاد بسیار حائز اهمیت و در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک امروز در شرایط خوبی قرار دارد و به یک سطح و شرایط عادی رسیده‌ایم.
عباسی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در گیلان، بیان کرد: کارخانجات ما در حال تعطیلی بودند که جلوی آن گرفته شد و در تلاش هستیم توسعه پیدا کرده و اشتغال ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ایجاد پنجره کسب و کار یکی از کارهای است که وزیر کشور در روز معارفه بر عهده بنده قرار داده است، ادامه داد: صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذارها از اقداماتی است که در حال انجام آن هستیم تا از گرفتار شدن سرمایه گذاران در پیچ و خم‌های اداری جلوگیری کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان فومن ظرفیت‌های فراوانی دارد که مزیت اصلی آن گردشگری است، اضافه کرد: ماسوله و قلعه رودخان نه تنها در استان و کشور و فراتر اهمیت دارد و پرونده ماسوله برای ثبت جهانی فرستاده شده و در حال ثبت شدن است.
وی با بیان اینکه حضور گردشگر و مسافرانی باید رونق کسب و کار به دنبال داشته باشد، تأکید کرد: اقتصاد کشاورزی برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عباسی با اشاره به اینکه ما دغدغه اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم را داریم اضافه کرد: مسئولان باید با عملکرد درست زمینه جلب اعتماد مردم را فراهم کنند.

منبع : خبرگزاری مهر