اعزام بالگرد به ارتفاعات فیروزآباد/ آتش در حال پیش روی است

فرماندار فیروزآباد در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: بر اثر آتش سوزی عصر دوشنبه یازدهم مرداد ماه در دو نقطه از ارتفاعات تنگ هایقر فیروز آباد متأسفانه سه نفر عشایر که در کوهستان مشغول چرای گوسفندان بودند بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی گسترده در این منطقه دچار خفگی شده و […]

فرماندار فیروزآباد در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: بر اثر آتش سوزی عصر دوشنبه یازدهم مرداد ماه در دو نقطه از ارتفاعات تنگ هایقر فیروز آباد متأسفانه سه نفر عشایر که در کوهستان مشغول چرای گوسفندان بودند بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی گسترده در این منطقه دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.
حسین آرگیو افزود: این آتش سوزی تا دیشب مهار شده بود اما با وزش باد شدید صبح امروز دوباره شراره‌های آتش به جان ارتفاعات هایقر افتاده است.
رئیس ستاد بحران فیروز آباد با بیان اینکه هم اکنون عملیات اطفای حریق به وسیله یک بالگرد و با کمک‌های کلیه نیروهای مردمی و دولتی هلال احمر، بسیج، محیط زیست و دوستداران محیط زیست در حال انجام است، اظهار کرد: با دستور استاندار یک فروند بالگرد دیگر نیز به منطقه اعزام شده است.
فرماندار فیروز آباد بیان کرد: نیروهای امداد و نجات از شهرستانهای کازرون، فراشبند، قیروکارزین نورآباد، کوار به محل حادثه اعزام شده و در حال اطفا حریق هستند.
آرگیو با اشاره به اینکه آتش همچنان در حال پیشروی است، بیان کرد: سخت گذر و صخره‌ای بودن محل آتش سوزی، دمای بالای و پوشش مرتعی خشک و مرغوب هر لحظه بر شدت شعله‌های آتش افزوده و بی رحمانه مراتع و درختان منطقه را با خاک یکسان می‌کند.

منبع : مهر نیوز