اعزام کاروان‌های نیکوکاری به مناطق محروم با عنوان همدلی برای ظهور

به گزارش سردبیر پرس، محمد گل فشان در دیدار با معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ضمن اشاره به طرح‌های مهدوی مشترک سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مسجد جمکران با محوریت پویش برای لبخند با شعار همدلی برای ظهور، افزود: ماه رمضان، سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران است، در این ایام هر ساله از دستگاه‌ها […]

به گزارش سردبیر پرس، محمد گل فشان در دیدار با معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ضمن اشاره به طرح‌های مهدوی مشترک سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مسجد جمکران با محوریت پویش برای لبخند با شعار همدلی برای ظهور، افزود: ماه رمضان، سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران است، در این ایام هر ساله از دستگاه‌ها و نهادهای فعال در نیمه شعبان دعوت می‌شود.
وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم در سال جاری از جوانان فعال در حوزه مهدویت و فرهنگ ظهور تقدیر شود به ویژه اینکه تولیدات خوبی به لحاظ محتوایی در خصوص مهدویت داشته‌اند.
گل فشان بیان کرد: برنامه‌های ابتکاری خوبی از سوی جوانان ارائه شد، جوانان در آماده سازی برای ظهور نقش مهمی دارند و اگر این امر تحقق یابد، می‌تواند دستاوردهای فرهنگی بی‌شماری داشته باشد.
وی عنوان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، کاروان‌های نیکوکاری با عنوان همدلی برای ظهور به مناطق محروم اعزام می‌شود. همچنین طرح‌های بشردوستانه در قالب ترویج فرهنگ ظهور اجرایی می‌شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هر آنچه کار نیک و بشردوستانه می‌تواند در قالب طرح‌هایی برای ظهور انجام شود و ذیل هشتک برای لبخندش قرار بگیرد و به بهترین شکل نهادینه شود. حتی می‌توان این طرح‌ها را همراه با تبرکاتی برای مردم به خوبی تبیین کرد و با فعالیت‌های فرهنگی و تولید محتوا، آمادگی برای ظهور را نهادینه نمود.
گل فشان افزود: اهدای خون نیز یکی از فعالیت‌هایی است که با این شعار می‌تواند جهت یابد، در مجموع در قالب طرحی کشوری و بزرگ، جمعه‌های همدلی نیز به زودی از سوی جمکران ارائه می‌شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بیان کرد: به دور از موازی کاری باید بتوانیم گام برداریم، بسیاری از مردم جهان هلال احمر را به نام صلح می‌شناسند و موضوع صلح جهانی و موعود مرتبط با بیش از ۳۵ دین در جهان است.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع، یک طرح واره جهانی و رویداد بین المللی است، با توجه به اینکه ۱۹۲ کشور در ارتباط هستیم و موعود مساله‌ای قومی و نژادی نیست با همراهی جمکران می‌توان این طرح را به خوبی پیش برد و برادری و برابری و صلح را تبیین کرد.
گل فشان اظهار کرد: باید جوانان را سازماندهی و کاری تبلیغی و فرهنگی کنیم و با برگزاری جشنواره‌ها با زبان‌های بین المللی یک سری رویدادها را تعریف کرده و رویداد صلح جهانی را برگزار کنیم.
وی گفت: در این راستا از بزرگان ادیان در داخل کشور و دیگر نقاط جهان می‌توان استفاده کرد، همچنین از ظرفیت‌های جهانی و بین المللی و فضای مجازی نیز به بهترین نحو بهره برداری کنیم.