اعلام آمادگی صنعت هوانوردی ایران برای کمک به دیگر کشورها

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، کاپیتان محمد محمدی بخش در دیدار با مدیر دفتر ناوبری هوایی سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) که به منظور برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع همکاری بخش‌های نظامی-غیرنظامی هوانوردی به ایران سفر کرده، از ایکائو به منظور برنامه ریزی و برپایی این کارگاه آموزشی تشکر و […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، کاپیتان محمد محمدی بخش در دیدار با مدیر دفتر ناوبری هوایی سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) که به منظور برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع همکاری بخش‌های نظامی-غیرنظامی هوانوردی به ایران سفر کرده، از ایکائو به منظور برنامه ریزی و برپایی این کارگاه آموزشی تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان این مطلب که برپایی کارگاه آموزشی مذکور، شروع مناسبی برای افزایش همکاری‌ها و تعامل بیشتر دو جانبه بین ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: ایران جز پیشگامان عضویت در ایکائو به شمار می‌رود و از سابقه طولانی در همکاری با ایکائو و سایر سازمان‌های بین المللی هوانوردی برخوردار است.
محمدی بخش با تاکید بر اینکه ایران از نظر موقعیت، جزو کشورهای منحصر به فرد منطقه در حوزه ناوبری هوایی و فرودگاهی به شمار می‌رود، اظهار داشت: ایران علی رغم تمامی محدودیت‌ها، همواره در تمامی رویدادها و اتفاقات بین المللی، در مدیریت بحران‌های منطقه‌ای در ترافیک هوایی پیشگام و فضای ایمن و آرامی را برای پروازهای عبوری فراهم کرده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: با توجه به بحران کشورهای سوریه، عراق و افغانستان، ایران همواره تسهیل کننده تردد هوایی بوده و به عنوان کشوری بزرگ در منطقه نقش سازنده‌ای در مدیریت جریان ترافیک هوایی ایفا کرده و به همین منظور برای ارتقا و بهبود این نقش، نیازمند کمک سازمان جهانی هواپیمایی کشوری هستیم.
محمدی بخش در ادامه، خواستار ایفای نقش مؤثرتر ایران در ایکائو و به صورت متقابل استفاده ایران از توانمندی‌های ایکائو برای ارتقا دانش تخصصی و توان عملیاتی متخصصان این صنعت شد و انتظار خود را اینگونه بیان کرد: در حوزه تحریم‌ها، حرف‌های زیادی داریم تا بتوانیم با همکاری شما در حوزه افزایش ایمنی هوانوردی به دنیا کمک کنیم.
ایکائو پدر خانواده صنعت هوانوردی دنیاست
وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه کشور ما، خارج از چارچوب‌ها و اهداف ایکائوست، گفت: تمامی کسانی که در دنیا در حوزه هوانوردی فعالیت می‌کنند، عضو خانواده بزرگ ایکائو هستند، بنابراین نباید دچار تزلزل شوند و در این میان ایکائو نقش پدر این خانواده را عهده دار بوده و باید بتواند نقش خودش را به نحو احسن اجرا کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین افزود: با توجه به اهداف ایکائو که بر توسعه و پیشرفت حمل و نقل هوایی تاکید می‌کند از ایکائو انتظار می‌رود در جهت تحکیم برنامه‌ها و توسعه اصول هوانوردی امکان برخورداری از اصل برابری میان کشورهای متعاهد را فراهم کند.
بین بخش نظامی و غیر نظامی هوانوردی هماهنگی مناسبی وجود دارد
محمدی بخش به هماهنگی مناسب بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و نیروهای مسلح کشور (بخش نظامی و غیر نظامی هوانوردی) اشاره و اظهار امیدواری کرد: با همکاری شما بحث آموزش و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه ارتقا یابد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه از حرفه‌ای ترین متخصصان دنیا در تمام حوزه‌های عملیاتی و فنی در ایران حضور دارند، افزود: امروز کنترل این فضا با همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها به نحو احسن اجرا می‌شود و این امر بیانگر علاقه ما به حوزه ایمنی و امنیت هوانوردی است.
وی در ادامه به وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی و خدمات این صنعت به مردم در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در طول مدت دو سال، شرایط بسیار سخت در حوزه اقتصادی برای بخش هوایی دنیا سپری شد و صنعت هوایی تلاش کرد تا بتواند زنده و سرپا بماند و میلیاردها ماسک و واکسن توسط بخش هوایی دنیا جابه جا شد و این نشانگر نقش مهم صنعت حمل و نقل هوایی در حوزه اجتماعی است.
محمدی بخش تصریح کرد: خدمات هوانوردی ارائه شده توسط ایران در بحران‌ها و بلایای طبیعی از جمله جنگ، سونامی، زلزله، آتش سوزی، انتقال واکسن، ماسک، تجهیزات پزشکی و … در منطقه و جهان، تنها می‌تواند توسط مجموعه هوایی قدرتمند انجام شود، بر همین اساس افتخار داریم که علی رغم تمام محدودیت‌ها و سختی‌ها، پرچمدار حمایت از کشورها و ارائه کمک‌های بشردوستانه توسط حمل و نقل هوایی هستیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به خدمات هوانوردی ایران در سونامی هائیتی، اطفای حریق آتش سوزی جنگل‌های گرجستان، ترکیه و حتی اعلام آمادگی ایران در خاموش کردن جنگل‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: همچنان می‌توانیم در حوزه هواپیمایی و هلی کوپتری کمک زیادی به کشورها ارائه دهیم، چرا که خدمات بشر دوستانه و ایمن، شعار خلبان‌ها، کنترلرها، مهندسان و تمام فعالان در خدمات هوایی ایران است و این وظیفه من و شما را خیلی سنگین‌تر می‌کند.
منبع : مهر نیوز