اعلام نتیجه بررسی پرونده صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر تبریز

عزیز جوانپور در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس در رابطه با شایعات استعفای وی از هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی گفت: از هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی استعفا نکرده‌ام. وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً برادر نماینده مجلس در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهرها […]

عزیز جوانپور در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس در رابطه با شایعات استعفای وی از هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی گفت: از هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی استعفا نکرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً برادر نماینده مجلس در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهرها میدان‌داری می‌کند افزود: در رسانه‌ها در این‌باره مسائلی منعکس شده و من حرفی در این خصوص ندارم.

دبیر اجرایی هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر این‌که آیا لابی و فشار بر هیأت نظارت جهت تأیید صلاحیت داوطلبان ردصلاحیت شده وجود دارد بیان کرد: بنده در بررسی پرونده صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهرها حضور ندارم و نمی‌توانم وجود فشار و لابی ردصلاحیت‌شدگان را تأیید یا تکذیب کنم.

جوانپور بابیان این‌که فعلاً تابه‌حال داوطلبان ردصلاحیت شده با من تماسی نگرفته‌اند، اضافه کرد: بعضاً مطالبی اثبات نشده از جمله پیشنهاد میلیاردی برای تأیید صلاحیت داوطلبان مطرح می‌شود و بنده در بررسی پرونده صلاحیت داوطلبان حضور ندارم، اطلاع دقیقی از جزئیات ندارم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهرها چه زمانی اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی پرونده صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهرها روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

اعمال نفوذ بر هیئت نظارت؛ ممنوع

عضو و سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان‌شرقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس به شائبه اعمال نفوذ در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها واکنش نشان داد.

حسین حاتمی اظهار داشت: هیچ احدی جز اعضای سه‌نفره هیئت نظارت حق و توان دخالت و اعمال نفوذ ندارد و این فرآیند خارج از سه نماینده مجلس انجام نمی‌شود.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صلاحیت‌ها به صورت دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حاتمی ادامه داد: ما به‌عنوان اعضای هیئت نظارت وظیفه داریم تا هم از فرآیند بررسی صلاحیت‌ها صیانت کنیم و هم از شخصیت و شأن افراد مراقبت نمائیم تا افرادی واجد شاخص‌ها و صلاحیت‌ها در معرض انتخاب مردم قرار گیرد.

گفتنی است سیدعلی موسوی نماینده ملکان، حسین حاتمی نماینده کلیبر و جعفر راستی نماینده شبستر اعضای هیئت عالی نظارت بوده و در روزهای آتی نتایج مربوط به صلاحیت کاندیداهای معترض را اعلام خواهند کرد.

منبع : مهر نیوز