افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی پارک علم و فناوری کرمانشاه

مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در این مراسم گفت: این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای حمایت از صاحبان […]

مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در این مراسم گفت: این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای حمایت از صاحبان ایده و افرادی که علاقمند به حوزه کسب و کار‌های نوآورانه هستند، راه اندازی شده است.
وی به چالش پذیرش ایده‌ها در پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: هر ایده‌ای امکان پذیرش در پارک را ندارد و ایده‌ها باید ارزیابی شده و دارای ویژگی‌های خاصی برای پذیرش باشند، در همین راستا سالانه از حدود ۴۰۰ ایده‌ای که به پارک علم و فناوری کرمانشاه عرضه می‌شود، در نهایت حدود ۶۰ تا ۷۰ ایده پذیرش می‌شوند.
آزادی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، در این بین وجود یک مرکز برای پرورش ایده‌ها و آموزش و توانمندسازی علاقمندان حوزه نوآوری و کار‌های خلاقانه به شدت احساس می‌شد و در همین راستا راه اندازی مرکز «منش» در دستور کار قرار گرفت.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه اظهار داشت: در این مرکز که در تمامی استان‌های کشور راه اندازی شده علاقمندان حوزه نوآوری و کسب و کار‌های خلاقانه شناسایی شده و روند توانمندسازی آن‌ها پیگیری می‌شود.
آزادی گفت: افراد حتی اگر نتوانند کسب و کار دلخواه را راه اندازی کنند، این امکان را دارند که جذب گروه‌های نوآوری و فناوری دیگر شوند.
وی یاداور شد: فرآیند جذب در این مرکز از چند ماه پیش شروع شده و تاکنون بیش از ۷۰ نفر برای حضور در این مرکز ثبت نام کرده اند که تاکنون ۴۰ نفر از آن‌ها پذیرش شده اند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: مرکز منش به روی تمام جوانان صاحب ایده و علاقمند به حوزه‌های نوآوری و فناوری باز است و حتی افرادی هم که ایده ندارند، اما در این حوزه علاقمند هستند می‌توانند با ورود به این مرکز با آشنایی با کسب و کار‌های نوآورانه صاحب ایده شده و در کنار صاحبان ایده مشغول به کار شوند.

منبع : سردبیر پرس