افتتاح ۳۳ پروژه تولیدی در مناطق آزاد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمیدرضا مؤمنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هفتمین دوره از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد تجاری صنعتی با حضور روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه ۴ مردادماه برگزار خواهد شد. […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمیدرضا مؤمنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هفتمین دوره از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد تجاری صنعتی با حضور روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه ۴ مردادماه برگزار خواهد شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تشریح تعداد پروژه‌ها، اعتبار سرمایه گذاری و میزان اشتغال هر یک از مناطق آزاد تجاری صنعتی که قرار است در این مراسم افتتاح شوند اظهار داشت: ۲۰ پروژه در شمال غرب کشور با اعتبار سرمایه گذاری ۹ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۶۶۹ نفر، ۹ پروژه در یکی از جزایر جنوبی با اعتبار سرمایه گذاری ۶ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۳۰۲ نفر و ۴ پروژه در جزیره گردشگری جنوب کشور با اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۳۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۸ نفر افتتاح می‌شود.
مؤمنی ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری‌های انجام شده در پروژه‌های آماده بهره برداری مناطق آزاد ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال است که برای یک هزار و ۴۹ نفر نیز اشتغالزایی به همراه داشته است.
براساس این گزارش، در مجموع سرمایه گذاری‌های شش دوره گذشته از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال ۹۹ تاکنون، بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این عدد شامل ۴۱۹ طرح و اشتغالزایی نزدیک به ۲۷ هزار نفر به بهره برداری رسید.
با احتساب برگزاری هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فردا ۴ مرداد)، سرمایه گذاری‌های جدید در پروژه‌های افتتاح شده در مناطق آزاد تجاری صنعتی نزدیک به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد که این عدد شامل ۴۵۰ طرح و اشتغالزایی ۲۷ هزار و ۷۵۰ نفر است.

منبع : مهر نیوز