افزایش ۱۸ درصدی تولید چغندرقند در گلستان

علی موسی‌خانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: کشاورزان گلستانی چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی خود را امسال زیر کشت چغندرقند بردند که ۱۹۰ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شد. مدیر پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان افزود: عملکرد چغندرقند در مزارع گلستان به طور متوسط ۴۵ […]

علی موسی‌خانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: کشاورزان گلستانی چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی خود را امسال زیر کشت چغندرقند بردند که ۱۹۰ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شد.
مدیر پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان افزود: عملکرد چغندرقند در مزارع گلستان به طور متوسط ۴۵ تن در هکتار بود که نسبت به سال گذشته ۶ تن در هکتار افزایش عملکرد داشته است.
موسی‌خانی اضافه افزود: شهرستان کلاله با ۷۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند در گلستان را به خود اختصاص داده و شهرستان‌های بندرترکمن، گرگان و گالیکش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۶۳ هزار تن چغندرقند از سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گلستان برداشت شد که میانگین عملکرد آن ۳۹ تن در هکتار بود.
مدیر پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان افزود: تولید چغندرقند گلستان امسال ۱۸ درصد افزایش داشته و به قیمت هر کیلوگرم دو هزار و ۷۰ تومان از کشاورز خریداری شد.
موسی‌خانی گفت: این محصول را سه کارخانه در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان خریداری کردند.
وی بیان کرد: کشاورزان به ازای تحویل هر تن چغندرقند به کارخانه دو کیلو شکر و ۲۰ کیلو تفاله به عنوان پاداش و تشویق دریافت می‌کنند.
منبع : مهر نیوز