افزایش ۲۵درصدی محصولات دیم لرستان با طرح «جهش تولید در دیم‌زارها»

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسفندیار حسنی مقدم امروز شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۲۵ درصدی محصولات دیم با اجرای طرح «جهش تولید در دیم‌زارهای استان» خبر داد و اظهار داشت: استان لرستان با ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی دیم تقریباً ۶.۷ درصد از دیم‌زارهای کشور را به خود اختصاص داده است. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسفندیار حسنی مقدم امروز شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۲۵ درصدی محصولات دیم با اجرای طرح «جهش تولید در دیم‌زارهای استان» خبر داد و اظهار داشت: استان لرستان با ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی دیم تقریباً ۶.۷ درصد از دیم‌زارهای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: به همین منظور برای اجرای طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیری می‌شود، حدود ۱۹ میلیارد تومان سهم لرستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: به زارعینی که در اراضی دیم خود به صورت کشاورزی حفاظتی کشت می‌کنند برای خرید ادوات لازم تسهیلات اعطا می‌شود.

حسنی مقدم اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با عاملیت بانک ملی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این طرح از آب سبز یا باران استفاده بهتری شده و مدیریت بقایا و تناوب کشت نیز رعایت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در بحث کشاورزی حفاظتی عدم استفاده از گاوآهن مدنظر است، اضافه کرد: با اجرای این طرح به دنبال افزایش ۲۵ درصدی تولید در دیمزارها هستیم، همچنین ضمن پایداری در تولید، حفاظت از خاک برای نسل‌های آینده مدنظر است.

منبع : مهر نیوز