افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی

به گزارش سردبیر پرس، صابر پرنیان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امسال در سه ماهه اول ۳۳۳ میلیون دلار صادرات صنعتی در این بخش توسط گمرکات آذربایجان شرقی صورت گرفته است که صنایع پتروشیمی، صنایع معدنی و صنایع صنعتی بیشترین میزان سرمایه گذاری و صادرات را […]

به گزارش سردبیر پرس، صابر پرنیان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امسال در سه ماهه اول ۳۳۳ میلیون دلار صادرات صنعتی در این بخش توسط گمرکات آذربایجان شرقی صورت گرفته است که صنایع پتروشیمی، صنایع معدنی و صنایع صنعتی بیشترین میزان سرمایه گذاری و صادرات را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: از کیک اقتصادی کشور ۱۹.۹ درصد مربوط به تولیدات صنعتی است که سهم ارزش افزوده بخش صنعتی استان در تولید ناخالص ۳۳ درصد است.
وی گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش صنعت است که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه ویژه بخش صنعت استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در رتبه چهارم کشور قرار دارد و سهم استان در اشتغال صنعتی در کشور در جایگاه ششم است.
پرنیان با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد، گفت: صنعت استان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد برای مثال در منطقه کجوار تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه کسب ندارند و یا پروانه صنفی گرفته‌اند در این زمینه اگر بتوانیم مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم این منطقه تبدیل به یک منطقه عظیم اقتصادی می‌شود.
وی افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عملکرد مناسب بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ مصوبه در ۹ ماهه گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شده که ۷۵ درصد این مصوبات به صورت کامل اجرا شده و در این زمینه پیگیر اجرای بقیه مصوبات نیز هستیم.
پرنیان افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر راه اندازی شده است.
وی گفت: ۲۱۰ واحد صنعتی نیز با افزایش تولید محصولات و ارتقای خطوط تولید، واحد خود را توسعه داده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در ۹ ماهه گذشته شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید با اشتغالزایی برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنعت اتفاق افتاده است.

منبع : مهر نیوز