افول ورزش دیار الوند زیر سایه وعده‌های رنگارنگ مسئولین

‌سردبیر پرس – گروه استان‌ها: دوران طلایی ورزش دیار هگمتانه از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ جایی که سیدعبدی افتخاری ۸ سال سکاندار ورزش استان همدان بود و در این سال‌ها انقلابی خوبی در ورزش همدان ایجاد شد. بعد از مدیریت افتخاری سکان ورزش استان همدان به رسول منعم سپرده شد در دوران مدیریت منعم نیز […]

‌سردبیر پرس – گروه استان‌ها: دوران طلایی ورزش دیار هگمتانه از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ جایی که سیدعبدی افتخاری ۸ سال سکاندار ورزش استان همدان بود و در این سال‌ها انقلابی خوبی در ورزش همدان ایجاد شد.
بعد از مدیریت افتخاری سکان ورزش استان همدان به رسول منعم سپرده شد در دوران مدیریت منعم نیز این مد یر بومی و توانمند نیز با سابقه ۲۵ سال مدیریت توانست به خوبی این راه را ادامه دهد اما وجود اختلافاتی با استاندار وقت همدان باعث شد تا رسول منعم دوره مدیریت طولانی در همدان نداشته باشد.
تا اینکه محسن جهانشیر از سمنان برای مدیریت دستگاه ورزش استان همدان انتخاب شد در دوران مدیریت جهانشیر حاشیه‌های بسیاری در دستگاه ورزش حاکم شد و عده‌ای به دنبال تخریب و جا به جایی جهانشیر بودند و با بوق و کرنا کردن خبر صدور کیفرخواست برای جهانشیر در سمنان و بیان اتهام‌هایی در این مسیر خیلی زود نسخه این مدیر در همدان را پیچید.
بعد از محسن جهانشیر با فشار و ورود یک نماینده، حمید سیفی بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی در دستگاه ورزش و تنها به زعم قهرمان ورزشی بودن به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان انتخاب شد.
ورزش همدان بعد از سالیان سال که به دست مدیران با سابقه چند ۱۰ ساله اداره می‌شد این بار به دست یک قهرمان بدون سابقه مدیریت در دستگاه ورزش سپرده شد.
در مهر ۱۳۹۹ سکان دستگاه ورزش استان همدان به حمید سیفی واگذار شد و با گذشت بیش از یکسال توفیقات چندانی در ورزش استان همدان دیده نشده و مجموعه ضعیف شده است.
در دی ماه ۹۹ حمید سیفی در گفتگو با سردبیر پرس همدان از خرید کاور برای ورزشگاه شهدای قدس همدان ظرف یک هفته خبر داد و عدم خرید کاور را ضعف مدیران گذشته برشمرد و اعلام کرد «کاوری که می‌توانستند در گذشته با قیمت ۲۰ میلیون تومان خریداری کنند امروز باید ۹۰ میلیون برای آن پرداخت کنیم.»
اما امروز با گذشت یکسال از این قول و وعده همچنان کاور برای ورزشگاه شهدای قدس همدان خریداری نشده و با بارش برف در همدان این چمن نابود شده و باید تیم لیگ دسته سومی اکسیر الوند به ناچار در چمن مصنوعی شهید شمسی پور بازی رسمی خود را برگزار کند؛ حال، جای سوال اینجا است چرا همین وعده‌های رنگارنگ و گاه کوچک و بزرگ تحقق نیافت و باید این روزها زیر سایه این وعده‌ها شاهد افول ورزش باشیم؟
جا به جایی و تغییرات بدون کار کارشناسی در مدیریت شهرستان‌های استان، تغییرات یک شبه و چند باره یک جوان و مواردی از این دست چه معنایی دارد؟ چرا باید مدیریت ورزش و جوانان در یک شهرستان علی رغم عملکرد مناسب، تغییر کند و افرادی در این مسیر نفوذ جدی داشته باشند؟ چرا باید آمارها نشان دهد که همشهریان مسئولین ارشد این اداره کل، در جای جای این دستگاه ورزشی حضور دارند؟ مشاوران اینگونه اقداماتی کیستند و چرا و البته چگونه وارد این مسیر شده‌اند اند؟

ورزش و جوانان استان همدان در حال احتضار
‌متأسفانه امروز ورزش و جوانان استان همدان مانند بیمار محتضر شده که اگر مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به داد آن نرسند، فردا دیگر بسیار برای اصلاح شرایط دیر خواهد بود.
دلسردی رؤسای هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران، تیم‌های ورزشی و جامعه ورزش ماحصل مدیریت غلط امروز دستگاه ورزش استان همدان بوده که امیدواریم به زودی چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.
ورود بخش خصوصی به ورزش همدان اشتباه محض است
امید رحیمیان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با ابراز تأسف از عملکرد دستگاه ورزش طی مدت حضورش در والیبال، گفت: از ابتدای مهر به دعوت دوستان برای کمک به تیم دسته اولی والیبال ورود کردیم اما هر روز با نوع برخورد متولیان در ورزش دلسردتر از قبل شدیم.
مدیرعامل باشگاه سرو قامتان همدان افزود: مدیر کل و معاونان اداره ورزش و جوانان استان اصلاً اشتیاقی برای جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی در کنار ورزش ندارند.
وی با بیان اینکه فقط وعده از دستگاه ورزش شنیده‌ایم، گفت: از روزهای اول تا امروز که تقریباً هفته‌های پایانی لیگ دسته یک والیبال را شاهد هستیم از آقایان که متولی اصلی ورزش هستند فقط حرف شنیدیم.
رحیمیان خاطرنشان کرد: تیمی که امسال به عنوان نماینده والیبال استان راهی لیگ دسته یک شده افتخاری برای ورزش خواهد بود اما نه تنها حمایتی نشده بلکه در بعضی از مواقع ما جور آقایان را کشیدیم.
وی با اشاره به هزینه‌های باشگاه‌داری بیان کرد: تا امروز شخصاً در حدود ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کردم و حدود دویست میلیون هم بابت البسه، ایاب و ذهاب و پذیرایی و سایر هزینه‌ها مقروض هستیم.
مدیرعامل باشگاه سرو قامتان همدان عنوان کرد: از زحمات اعضای شورای شهر و شهردار ورزش دوست همدان تقدیر می‌کنم با احتساب کل هزینه‌ها در مجموع حدوداً ۱.۵ میلیارد تومان نیاز داشتیم که با حمایتی که اتفاق افتاد فقط ۲۵۰ میلیون به عنوان کمک و آن هم از طریق شهرداری قرار است به تیم تزریق شود که یک ششم هزینه‌ها بوده است.
رحیمیان با اشاره به ضعف مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: طی این مدت درخواست تنها ۱۰ میلیون تومان برای سفر هزار کیلومتری به مرودشت از سیفی؛ مدیرکل فعلی ورزش و جوانان همدان داشتیم که تا امروز به دست ما نرسی ده است.
مدیرعامل باشگاه سرو قامتان همدان با بیان اینکه ورود بخش خصوصی در ورزش همدان و سرمایه گذاری در هر رشته اشتباه محض بوده و آقایان به جای حمایت دنبال فراری دادن افراد هستند، گفت: همه حمایت ورزش و جوانان از تیم ما در اختیار گذاشتن تنها دو اتاق در خوابگاه تختی بوده و مابقی اتفاقات برای ما متحمل هزینه شده تا بازیکنان غیر بومی ما جای خواب با امکانات حداقلی داشته باشند.
رحیمیان خاطرنشان کرد: چهار مسابقه حساس و حیاتی تا پایان مرحله اول لیگ دسته یک باقی مانده که امیدواریم طی این مدت متولیان ورزش ما را از این دلسردی و تنهایی نجات بدهند و از این موقعیت نهایت استفاده را برای حفظ اعتبار و آبروی ورزش استان و مخصوصاً والیبال به کار بگیرند.

ورزش همدان اسیر بده بستان‌های سیاسی است
در این خصوص، علیرضا پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به وضعیت ورزش استان همدان اظهار داشت: چند سالی است که کار کارشناسی و برنامه‌ریزی در دستگاه ورزش یا وجود ندارد یا به شدت کاهش یافته است.
کارشناس ورزش استان همدان افزود: در دوران مدیریت فعلی تغییرات زیادی را در شهرستان‌ها شاهد بودیم در حالی که عمر مدیریت مدیرکل دستگاه ورزش دو سال هم نشده است.
وی با بیان تغییرات باید در اتاق فکر انجام شود، گفت: تغییرات یک شبه و ناگهانی با نگاه سیاسی باعث شده امروز چنین وضعیتی را در ورزش همدان شاهد باشیم.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: چرا باید جوانی که کار کرده و فرماندار و مدیران شهرستان از عملکرد وی رضایت دارند را برداریم در جایی دیگر یک جوان بی تجربه را به عنوان مدیر بگذریم و بعد برداریم این تغییرات نشان می‌دهد فکری پشت سر آنها نیست.
وی با بیان اینکه باید همراهی و همدلی در میان نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد، بیان کرد: نه باید دستگاه ورزش به مکان جولان افراد نزدیک به یک نماینده تبدیل شود و بعد آتش اختلافات باعث شود ورزش استان نابود شود.
این کارشناس ورزشی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همدان باید عملکرد مدیریت دستگاه ورزش را به چالش بکشند و خواسته به حق ورزشکاران را طلب کنند.
پورمحمدی با بیان اینکه همدان روزگاری قطب ورزش بود، گفت: ببینید امروز چه به روزگار ورزش همدان آورده‌اند که همه چیز فقط به حاشیه تبدیل شده است.
وی افزود: امیدواریم استاندار انقلابی همدان و نمایندگان انقلابی همدان در مجلس شورای اسلامی به مدیریت دستگاه ورزش استان همدان ورود کنند.
ورزش دیار الوند در حالی این روزها را می‌گذراند که چشم انتظار تحقق وعده‌های رنگارنگ مسئولین است، وعده‌هایی که نه تنها به تحقق نپیوسته بلکه افول را برای آن به ارمغان آورده است.
متأسفانه در سال‌های گذشته با بی تفاوتی مدیران استان، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مدیریت در دستگاه ورزش روز به روز تضعیف شده تا به امروز که دیگر شاهد به قهقرا رفتن ورزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هستیم و حال، تن خسته ورزش همدان چشم انتظار ورود مناسب و البته به موقع مدیر ارشد استان است تا بتوان مانع از مرگ ورزش در این دیار کهن شود.