اقدامات خوبی برای دریافت حقابه رودخانه هیرمند انجام شده است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسن نامی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اگر ما نتوانیم محیط زیست خود را حفظ کنیم بسیاری از ظرفیت‌های ارزشمندمان را از دست خواهیم داد. وی با بیان اینکه کشور ایران در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسن نامی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اگر ما نتوانیم محیط زیست خود را حفظ کنیم بسیاری از ظرفیت‌های ارزشمندمان را از دست خواهیم داد.
وی با بیان اینکه کشور ایران در یک منطقه وسیع با ظرفیت‌های فراوان واقع شده است، تصریح کرد: هشت هزار کیلومتر مرز داریم که بخش عمده‌ای از آن در استان سیستان و بلوچستان است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه آینده ایران روشن است، افزود: در آینده ابرقدرت‌ها زدوده می‌شود و جهان شاهد ابرقدرت نخواهد بود.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی صاحب قدرت است و رژیم غاصب صهیونیسم بین الملل تمام تلاش خود را می‌کند تا این قدرت را در هم بشکند اما با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی ایران اسلامی این رژیم جعلی به اهداف خود نخواهد رسید.
نامی با تاکید بر انجام وظایف مدیران خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مأموریت دارند پیشنهاد بودجه خود را به مسؤولان ذیربط ارائه دهند.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید چراکه این منطقه دروازه ورود به آب‌های اقیانوسی است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مدیران و فرمانداران برای مدیریت بحران آماده باشند چرا که فرصت محدود است و باید از آن حداکثر استفاده را کرده بنابراین باید قبل از بحران زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: در اسناد تهیه شده ۶ ظرفیت برای کشور برشمرده‌اند که هر ۶ مورد را در این استان داریم بدین معنی که ظرفیت‌های یک کشور را منطقه داریم.
حسین مدرس خیابانی افزود: مرز، سواحل، پهناوری سرزمین، جوانی جمعیت، معادن غنی و رتبه اول در انرژی‌های تجدید پذیر از ظرفیت‌های فراوان استان است که در کنار این رنگین‌کمانی از بحران را نیز داریم.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای پهنه وسیع بوده لذا بحران‌های فراوانی نیز در آن به وجود می‌آید به طور مثال این منطقه سیل و خشکسالی را باهم تجربه می‌کند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تعدد بحران‌های استان افزود: باید به لحاظ زیر ساختی تلاش کنیم تا در مواجهه با بحران‌ها با کمترین آسیب مقابله کنیم.
وی با اشاره به سیل کنارک ادامه داد: طی سه روز ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی اتفاق افتاد که با کمترین خسارت آن را مدیریت کردیم