اقدامات رئیسی باعث امیدواری تولیدکنندگان شده است

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر  معظم انقلاب، گفت: ایشان بحث معیشت مردم را به طور جدی دنبال می‌کنند،از این رو در شعار سال، به اقتصاد اهمیت بسیاری می‌دهند. وی با اشاره به اینکه برخی از دولت‌ها اعتقادی به شعار سال […]

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر  معظم انقلاب، گفت: ایشان بحث معیشت مردم را به طور جدی دنبال می‌کنند،از این رو در شعار سال، به اقتصاد اهمیت بسیاری می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دولت‌ها اعتقادی به شعار سال نداشتند، اظهار کرد: دولت قبلی فکر می‌کرد که با برداشته شدن تحریم‌ها، می‌تواند مبلغی را وارد کشور و مشکل اقتصاد را به هر قیمتی حل کند.

شاکری با تشریح اینکه در این دولت تلاش کردند تا راه‌های فروش نفت را پیدا کنند، خاطرنشان کرد: ایران توانست به ونزوئلا و لبنان نفت صادر کند و به سبب وجود اقتدار نظامی در کشور، آمریکا نتوانست هیچ کاری انجام دهد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که رئیس جمهور شخصاً وارد میدان شده است، ابراز کرد: آقای رئیسی پروژه‌های نیمه‌کاره و کارخانه‌های از کار افتاده را احیا کرد و همین مسئله نیز باعث امیدواری تولیدکنندگان و ایجاد اعتمادشان به دولت شده است؛ همچنین با کمک وزارت کار، سامانه‌ای تعبیه و چندین هزار مجوز کسب و کار صادر شد.

دبیرکل جمعیت جانبازان با پاسخ به این پرسش که چرا رهبر انقلاب اسلامی مبحث تولید را از منظر دانش بنیان بودن، مطرح کردند، گفت: تولید باید به علم، دانشگاه و مجموعه نیروهای فکری متصل و در مرحله بعد نیز باید اشتغالزا باشد.

شاکری در ابتدا مردم را مخاطب بحث تولید شعار سال خواند و سپس بیان کرد: خاصیت نام‌گذاری این است که می‌تواند افکار و انرژی جامعه را در یک نقطه متمرکز کند. در گام بعدی سرمایه‌گذاران مورد خطاب قرار گرفته‌اند و در مراحل بعد نیز سیاست‌گذاران، دولت، وزارتخانه‌های اقتصادی و مجلس باید به موضوع تولید اهمیت داده و مانع زدایی کنند. قوه قضائیه نیز در مسائل مربوط به خویش باید در این زمینه رسیدگی کند.
منبع : مهر نیوز