امام علی (ع) نماد اجرای درست عدالت در جامعه است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله رسول فلاحتی عصر سه شنبه در سالروز شهادت امام علی (ع) در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اجرای عدالت یکی از شاخصه‌های مهم مولای متقیان بود، اظهار کرد: همیشه اجرای عدل الهی با چالش انسانی مواجه بوده و تحمل آن برای برخی انسان‌ها سخت است. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله رسول فلاحتی عصر سه شنبه در سالروز شهادت امام علی (ع) در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اجرای عدالت یکی از شاخصه‌های مهم مولای متقیان بود، اظهار کرد: همیشه اجرای عدل الهی با چالش انسانی مواجه بوده و تحمل آن برای برخی انسان‌ها سخت است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عدل و عدالت از محورهای مهم در قانون الهی و شریعت است، تصریح کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) و علی (ع) به عدل توجه شده بود اگر چه پس از رحلت پیامبر (ص) وقفه‌ای در این قانون الهی افتاد.
آیت الله فلاحتی به تفاوت عدل و بخشش از نگاه امیر مؤمنان امام (ع) اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند که عدل هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد و بر این اساس اگر در نظام هستی هر امری در جای خود قرار گیرد عدل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، عدل را عبارت از تدبیر عمومی عنوان کرد و گفت: عدل تدبیر امور همگان محسوب می‌شود بنابراین عدل با شرافت تر و با فضیلت تر است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عدل سپری برای تداوم حکومت‌ها در جوامع انسانی است، اضافه کرد: عدل موجب آبادی شهری، مضاعف شدن نعمت‌ها و برکات خدا می‌شود.
وی، امیر مؤمنان امام علی (ع) را در رأس عدل عنوان کرد و یادآور شد: رعیت و مجموعه زیردستان در سایه عدل به طرف آرامش و فضای با نشاط می‌روند.
امام جمعه رشت با تاکید بر به کارگیری عدل در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: عدالت در گفتار، عدالت در اصلاح امور بین دو گروه و عدالت در پیمانه و وزن از مباحث مهم در عدل است.
برخورد با مفسدان اقتصادی مطالبه عمومی است
آیت الله فلاحتی بر رعایت عدالت درباره دوست و دشمن تاکید کرد و افزود: خدا کسانی که در اصلاح امور دیگران عدل را رعایت می‌کنند، دوست دارد.
وی با بیان اینکه یکی از علل سقوط و انحراف ملت‌های گذشته وجود تبعیض در اجرای حدود الهی بود، تصریح کرد: آقازاده گری یکی از معضلات جامعه امروز محسوب می‌شود و اگر از روز نخست با آقازاده‌های ذی نفوذ و باج گیر برخورد می‌شد اکنون وضعیت اینگونه نبود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به دوران کوتاه مسئولیت اجتماعی امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: عدالت از شاخص‌های بارز ایشان است و طبق اعتقاد شیعه امامت جایگاه ویژه ای در معارف دین دارد بنابراین علی علیه السلام در دوران خانه نشینی نیز امام بود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر عدالت در تمام بخش‌های جامعه عملیاتی شود بعضی تحمل نمی‌کنند، بیان کرد: امروز از جمله آسیب‌های جامعه اسلامی این است که عده‌ای دست پاک ندارند و دشمن برای مقابله با حق به دنبال این لکه‌های سیاه می‌گردد.
وی به برخورد با مفسدان اقتصادی در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: مردم تشنه برخورد با مفسدان اقتصادی هستند البته این امر در حال عملیاتی شدن است.

منبع : خبرگزاری مهر