امدادرسانی به بیش از ۶۱ هزار نفر از شهروندان درگیر سیلاب در مرداد

به گزارش سردبیر پرس، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به این که عملیات امدادرسانی در زمینه‌های مختلف در سطح کشور ادامه دارد، گفت: عملیات امدادرسانی هلال احمر در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و در همین راستا ۱۲۶۶ چادر امدادی، بالغ بر ۲۱ هزار تخته پتو، بیش از ۶ […]

به گزارش سردبیر پرس، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به این که عملیات امدادرسانی در زمینه‌های مختلف در سطح کشور ادامه دارد، گفت: عملیات امدادرسانی هلال احمر در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و در همین راستا ۱۲۶۶ چادر امدادی، بالغ بر ۲۱ هزار تخته پتو، بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تخته موکت، ۱۷۵ بسته ظروف، ۳۴ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم نایلون پوششی و ۱۱ هزار و ۶۹۶ بسته غذایی میان سیل زدگان توزیع شده است.
وی افزود: از تاریخ یک مرداد تا به امروز هلال احمر با بکارگیری نیرو و تجهیزات در سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون در سطح کشور فعال بوده و در ۲۴ استان متأثر از سیلاب مشغول خدمت رسانی به شهروندان بوده است. در همین زمینه مجموع مناطق عملیاتی متأثر از سیل ١۶۶۹ ناحیه در ۱۶۷ شهرستان بوده و ۱۳۸۶ روستا نیز درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده اند. امروز نیز امدادرسانی در استان‌های اصفهان، البرز، تهران، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان ادامه دارد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۵۳ محور مواصلاتی درگیر پدیده جوی و سیل شدند که در این مسیرها نیز جمعیت هلال احمر فعال بوده و ۴۵۳ خودرو گرفتار را نجات داده است. همچنین ۳ هزار و ۱۷ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند و برای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.
ولی پور خاطرنشان کرد: از ابتدای سیلاب مرداد ۱۴۰۱ تا به امروز ۶ هزار و ۲۰۰ نیرو در قالب ۱۳۹۳ تیم عملیاتی با بکارگیری ۱۰۲۴ خودروی عملیاتی و ۴۲۷ دستگاه پمپ و لجن کش در حال خدمت رسانی به شهروندان بودند که این عملیات تا زمانی که به کلیه شهروندان خدمت رسانی شود، تداوم خواهد داشت.
وی تاکید کرد: در مجموع تا به امروز نیروهای جمعیت هلال احمر به بیش از ۶۱ هزار نفر امدادرسانی کرده اند.