امدادرسانی هلال احمر به ۲۸۳ مسافر در حوادث جاده‌ای خراسان رضوی

به گزارش سردبیر پرس، محسن ذاکریان اظهار کرد: از پانزدهم اسفند پارسال تا صبح هشتم فروردین ماه امسال ۳۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان دچار حادثه شدند که نیروهای هلال احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی به ۲۸۳ نفر از آنان امدادرسانی کردند و ۱۴ مصدوم بر اثر شدت جراحات به مراکز […]

به گزارش سردبیر پرس، محسن ذاکریان اظهار کرد: از پانزدهم اسفند پارسال تا صبح هشتم فروردین ماه امسال ۳۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان دچار حادثه شدند که نیروهای هلال احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی به ۲۸۳ نفر از آنان امدادرسانی کردند و ۱۴ مصدوم بر اثر شدت جراحات به مراکز درمانی منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ایمن‌سازی ۱۰۳ مکان و نقطه در استان، گفت: در این مدت از وقوع ۸۲ حادثه هم پیشگیری به عمل آمد.
به گفته وی، در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این استان، ۲۷ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه امداد و نجات موقت فعال شده و ۲۴ مرکز پاسخگویی اضطراری آماده کمک به حادثه دیدگان حوادث احتمالی است.
ذاکریان گفت: تعداد ۶۱ تیم عملیاتی به استعداد ۲۷۵ امدادگر و نجاتگر در جریان امدادرسانی به مسافران در جاده‌های استان امسال فعالیت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: همچنین در قالب اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، تعداد ۱۷ پست خدمات بشردوستانه و ۱۷ فضای دوستدار کودک در جاده‌های استان فعال شدند و ۱۵۲ نیروی جوان هلال احمر با فعالیت خود، راهنمایی هشت هزار و ۲۲۶ مسافر در نقاط حادثه‌خیز را بر عهده داشته اند.
وی اضافه کرد: چهار هزار و ۷۷۸ کودک در این مدت از فضای دوستدار کودک و پنج هزار و ۶۸۸ نفر از خیمه‌های نماز بهره بردند و دو هزار و ۲۴ نفر آموزش‌های خدمات امداد و کمک‌های اولیه را فراگرفتند.
به گفته ذاکریان، همچنین حدود هفت هزار اقلام فرهنگی و زیست‌محیطی میان مسافران در جاده‌های خراسان رضوی توزیع شد.