امداد رسانی هلال احمر به ۱۸۸۶ نفر حادثه دیده در سوادکوه

وحید متانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه شهرستان سوادکوه با دارا بودن تقریباً ۹۰ کیلومتر کریدور اصلی و ترانزیتی شمال به تهران و دارا بودن قلل مختلف، رودخانه، دریاچه، اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی و…. و از سوی دیگر همجواری با استان تهران سالانه میزبان هموطنان، از نقاط مختلف کشور است، […]

وحید متانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه شهرستان سوادکوه با دارا بودن تقریباً ۹۰ کیلومتر کریدور اصلی و ترانزیتی شمال به تهران و دارا بودن قلل مختلف، رودخانه، دریاچه، اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی و…. و از سوی دیگر همجواری با استان تهران سالانه میزبان هموطنان، از نقاط مختلف کشور است، افزود: این امر گاهاً سبب بروز حوادث گونا گونی می‌شود که آمادگی بیش از پیش را می‌طلبد.
وی با اشاره به چهار پایگاه امداد و نجات گدوک، دوگل، ارفعده و جوارم و تجهیزات چهار دستگاه آمبولانس کمکدار و دو خودروی ست نجات و همچنین آمادگی کامل تیم‌های امداد و نجات کوهستان، سیلاب و … در طی سال، گفت: تیم‌های امدادی در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۸۶ نفر در قالب ۱۳۳ مورد حادثه امدادرسانی کردند.
متانی با اعلام اینکه در سال گذشته نجاتگران در قالب ۱۷۵ تیم امدادی به ۶۶۵ نفر مراجعه کنندگان حضوری به پایگاه‌ها خدمات ارائه کردند، گفت: همچنین، ۵۶ نفر از حادثه دیدگان را جهت تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان منتقل و ۱۲۷ نفر را در محل حادثه به صورت سرپایی درمان کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه اذعان داشت: در سال گذشته به ۸۸ مورد حوادث جاده ایی، ۱۴ مورد حوادث کوهستانی، ۱۰ مورد حوادث شهری، یک مورد ساحلی و دریایی، چهار مورد سیل و آبگرفتگی، هشت مورد برف و کولاک، شش مورد اطفای حریق و دو مورد عملیات ریلی در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شد و حادثه دیدگان خدمات لازم را دریافت کردند.
متانی با اعلام اینکه در طی سال گذشته، ۱۲۸ نفر از هموطنان به علل مختلف اسکان داده شدند، افزود: ۷ نفر از هموطنان ما در حوادث مختلف در دم جان باختند که پس از جایگذاری در کاور جسد تحویل مقامات مربوط شد.
وی در رابطه با بانوان داوطلب شهرستان گفت: در حال حاضر چهار تیم پنج نفره بانوان در بخش پشتیبانی آماده فعالیت و خدمت رسانی هستند.
متانی در رابطه با طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، گفت: این طرح از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ شروع شده و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد ضمناً هموطنان و همشهریان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه باشماره ملی ۱۱۲( ندای امداد) و شماره تماس ۰۱۱۴۲۴۲۰۱۳۲. جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه تماس حاصل فرمایند.

منبع : مهر نیوز