امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام و وحدت ملی داریم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امشب در نشست پیروان ادیان توحیدی، اظهار داشت: ایام الله دهه فجر را به همه هموطنان و آزادگان تبریک می گویم. ایام خجسته پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای همه ما یادآور رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت ملت ایران و پیروزی‌های بسیاری است که […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امشب در نشست پیروان ادیان توحیدی، اظهار داشت: ایام الله دهه فجر را به همه هموطنان و آزادگان تبریک می گویم. ایام خجسته پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای همه ما یادآور رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت ملت ایران و پیروزی‌های بسیاری است که ملت بزرگ ایران تاکنون داشته است.
رئیس جمهور ادامه داد: این پیروزی‌ها بدون تردید مرهون بصیرت، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران با همه گویش‌ها، مذاهب ادیان و باورهاست. بدون تردید همه این پیروزی‌ها و دستاوردها متعلق به ملت ایران است.
وی بیان کرد: گام‌های بلندی که ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در حوزه‌های مختلف داشتیم، مربوط به افتخارات ملت بزرگ ایران و جوانان ماست. دوران دفاع مقدس یکی از جلوه‌های بزرگ مقاومت، ایستادگی و بصیرت ملت ایران است که در آن دوران شهدایی از همه استان‌ها، شهرها و روستاها و از همه ادیان و مذاهب تقدیم انقلاب اسلامی، برای دفاع از وطن و میهن شد.
رئیسی تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام و وحدت ملی داریم و وحدت ملی یک اصلی است که همواره باید نسبت به آن پایبند بود و این وحدت و انسجام زمینه بسیار مهمی برای توسعه یافتگی در کشور است. البته این موضوع نفی گفتگو را نمی‌کند و باید صاحبان اندیشه در کنار هم بنشینند، با هم سخن بگویند و گفت‌وگو داشته باشد که این کار دیدگاه‌ها را به هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.
رئیس‌جمهور گفت: در مکتب سیاسی امام راحل سیاست با معنویت گره خورده است و سیاست بدون معنویت و خدا بلاهای بزرگی به سر بشریت آورده است.
۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین نتیجه سیاست بدون خداست
وی ادامه داد: ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین نتیجه سیاست بدون خداست. کلاهک‌های هسته‌ای نتیجه سیاست منهای خدا و منهای معنویت است و این همه ظلم و کشورگشایی که در جهان وجود دارد و جامعه بشری را رنج می‌دهد، محصول سیاست بدون معنویت و سیاست بدون خداست.
رئیسی اظهار داشت: تمام معادلات سیاسی که در آن خداوند کنار گذاشته شود، ظلم به بشریت را به ارمغان می‌آورد و باعث از بین رفتن حقوق بشریت و انسان می‌شود. توجه به خالق حقوق انسان‌ها اهمیت زیادی دارد. حکومت‌ها باید حافظان و صیانت کنندگان این حق باشند. حقوق زنان، حقوق کودکان و حق محیط زیست امری است که باید نسبت به آن توجه داشت
وی بیان کرد: توجه به ایمان و عمل صالح توجه به آن چیزی است که در تمام ادیان ابراهیمی آمده است. هر ایمانی، انسان خدا باور می‌خواهد. هیچ زمانی انسان مجاز نیست خداوند را فراموش کند چرا که هر زمانی که انسان خداوند را فراموش کند، خودش را فراموش خواهد کرد. نباید انسان خدا فراموش باشیم چرا که خود را هم در این صورت فراموش می‌کنیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: اگر انسان خداوند را در هر لحظه از زندگی خود فراموش کند، انسانیت را از یاد می‌برد و دست به ظلم و جنایت‌هایی می‌زند. همه تعجب می‌کنند و می‌گویند مگر می‌شود انسان این همه ظلم و فساد علیه دیگران کند؟ بله می‌شود. اگر انسان خداوند را فراموش کند، انسانیت را فراموش می‌کند و این کارها را انجام می‌دهد و ظلم و فساد می‌کند.
رئیسی ادامه داد: امروز آنچه برای ما بسیار اهمیت دارد این است که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی را ببینیم. آنچه اقتضای امروز ماست، داشتن امید است و باید به آینده بسیار روشن امید داشته باشیم.
دشمن تلاش می‌کنند ملت ایران را مایوس کنند
وی اظهار داشت: یأس و ناامیدی آن چیزی است که دشمنان در آن می دمند و تلاش می‌کنند ملت ایران را مایوس کنند و از حرکت، تولید، تجارت، ارتقای علم و فناوری در کشور، نوآوری‌ها، خلاقیت، تحصیل علم و کسب و کار کشور بازدارند و نمی‌خواهند ملت بزرگ ایران در سعادت، صفا، صمیمیت، یکپارچگی، وحدت و انسجام ملی به سر ببرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: برای ما روشن است که ادیان ابراهیمی ضد کفر و الحاد است و محور همه ادیان ابراهیمی خداپرستی است. اعتقاد و باور به خداوند و توجه به او در همه ادیان ابراهیمی وجود دارد و تمام ادیان ابراهیمی انسان را به داشتن اخلاق و کنار گذاشتن تکبر، شیطنت، ظلم و فساد دعوت می‌کند و نقطه مشترک همه ادیان ابراهیمی این موارد است. توجه به خدا و توجه به خود به عنوان خودسازی و توجه به دیگران و دستگیری از دیگران و گره گشایی از کار دیگران و درد و دغدغه دیگران را داشتن، آموخته همه ادیان ابراهیمی است.
وی افزود: همه ادیان ابراهیمی خودخواهی و خودپسندی و تکبر و خود بزرگ بینی و استکبار را محکوم می‌کنند و همه ادیان ابراهیمی ظلم و فساد را مورد نکوهش قرار می‌دهند. امام باقر فرمودند اگر انسان تعامل در چهار حوزه را داشته باشد، می‌تواند طریق سعادت را طی کند؛ ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با دیگران و ارتباط انسان با هستی، طبیعت و جهان و اگر درست تنظیم شود، انسان می‌تواند راه سعادت را بپیماید.

رئیسی گفت: شما این سخن را در ادیان ابراهیمی می‌بینید که اعتقاد به خداوند، اعتقاد به فرستاده الهی و اعتقاد به معاد و جهان پس از این عالم وجود دارد. در آموخته‌های هیچکدام از ادیان ابراهیمی یاس و ناامیدی نیست، بلکه آینده را امید بخش می‌دانند و معتقدند که نجات برای آینده حیات انسان وجود دارد. آنان به موعود و آن چیزی که خداوند برای نجات انسان و اجرای عدالت در هستی وعده داده است، باور دارند و خواسته همه ادیان ابراهیمی اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و فساد است.
توجه به خانواده در همه ادیان ابراهیمی مورد تاکید قرار گرفته است
رئیسی با اشاره به اینکه در همه ادیان ابراهیمی توجه به خانواده وجود دارد، اظهار داشت: امروز در نگاه استکباری برای انقطاع نسل انسان از یک پدیده زشت اخلاقی به عنوان شاخص تمدن یاد می‌شود و جامعه‌ای را متمدن می‌دانند که در آن جامعه همجنس‌بازی وجود دارد و این با همه آموخته‌های ادیان ابراهیمی در تضاد است و قطع کردن نسل بشر است. توجه به خانواده در همه ادیان ابراهیمی مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: امام بزرگوار ما ۴۴ سال قبل پرچم اجرای عدالت را برافراشت و جامعه‌ای را پرورش می‌دهد که افراد خودشان عدالت‌خواه شوند و خود مردم اجرای عدالت کنند. جامعه‌ای پرورش پیدا کند که خداباور باشد و دور از ظلم، فساد و تباهی باشد و نه به دیگران ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود. جامعه‌ای را پرورش دهد که نه خود دچار استکبار شود و نه زیر بار مستکبران رود.
وی ادامه داد: این جامعه برخوردار از معنویت و اخلاق و عدالت و عقلانیت است، یعنی جامعه‌ای که پایه‌های اساسی آن این موارد یعنی اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت باشد. سنگ بنای جامعه اسلامی و تفکر اسلامی باید این موارد باشد.
رئیسی گفت: مستکبران نمی‌خواهند این جامعه شکل گیرد و به انحای مختلف در این ۴۴ سال فتنه گری کردند، تحریم و تهدید کردند و جنگ تحمیلی را راه انداختند و ترور کردند و ترور شخصیت کردند و به انحای مختلف می‌خواستند این جامعه پا نگیرد اما این جامعه پا گرفت.