امروز رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها قرار دارند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی پارسا عصر سه شنبه در دیدار با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، اظهار کرد: تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در استان هدف اصلی بسیج رسانه است و در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. پارسا ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید نگرش و رویکرد مطالبه گرانه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی پارسا عصر سه شنبه در دیدار با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، اظهار کرد: تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در استان هدف اصلی بسیج رسانه است و در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.
پارسا ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید نگرش و رویکرد مطالبه گرانه با چاشنی امید آفرینی و نشاط اجتماعی داشته باشند که تقویت این نوع نگرش موجب گشایش بسیاری مسائل می‌شود.
رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به تغییر در سبک و ساختار محتوا و نگارش رسانه‌ای در عصر امروز، گفت: امروزه رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها قرار دارند و آن رسانه‌ای موفق است که اولین راوی باشد.
پارسا ادامه داد: برخی روایت‌ها ناصحیح و دور از اخلاق بوده و می‌بایست پاسخ اینگونه روایت‌ها توسط اهل فن و صاحب نظر در حوزه رسانه داده شود.
وی با بیان اینکه گیلان در تعدد رسانه‌ها جز استان‌های برتر کشور است، تصریح کرد: استان گیلان در حوزه محتوا ضعیف بود و گاهاً جای خبرنگار واقعی با خبر نویس عوض می‌شود و همین موضوع در دراز مدت به فضای حرفه‌ای رسانه استان لطمه خواهد زد.
رئیس بسیج رسانه استان گیلان، تقویت بنیه آموزشی جامعه رسانه‌ای استان را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف خبرنگاری و سواد رسانه‌ای در استان از سوی بسیج رسانه نشانه دغدغه مندی این سازمان نسبت به آموزش و تولید محتوای رسانه‌ای است.
پارسا با اشاره به نشست‌های جداگانه با نمایندگان گیلان به منظور مطالبه گری خبرنگاران و رسانه، گفت: بیمه و اشتغال مشکل اصلی رسانه‌ها می‌باشد که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس با طرح قانونی هدفمند و قابل اجرا موجبات حل مشکلات صنفی خبرنگاران را فراهم کنند.