امر به معروف و نهی از منکر مهمترین ابعاد قیام امام حسین(ع) است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بوده و دارای ابعاد و علل متعددی است که […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بوده و دارای ابعاد و علل متعددی است که یکی از مهم‌ترین عناصر و علل شکل دهنده به این قیام، مساله مهم و تأثیر گذار امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از عوامل بقا و پایداری نظام اسلامی است و این مهم یک وظیفه عمومی و همگانی است اما متأسفانه امروزه مورد غفلت و بی تفاوتی واقع شده در حالی که اگر واقعیت این مسئله و معنا و مفهوم واقعی آن در جامعه تبیین شود قطعاً جامعه به سوی یک جامعه سالم و آرمانی حرکت خواهد کرد.
امام جمعه ساوه تصریح کرد: در جنگ دفاع مقدس آنچه به رزمندگان روحیه داد و خون غیرت را به جوشش در آورد یاد امام حسین (ع) بود و این غیرت دینی جنگ را اداره کرد.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ۱۷ مرداد سالگرد شهادت خبرنگار انقلابی شهید صارمی گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه دانایی، برای مقاومت و مقابله با تهدیدات قدرت‌های استکباری هستند و از اینها به عنوان چشم بینا و زبان صادق یاد شده است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران، رسانه‌ها و هنرمندان نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی باشند، ادامه داد: رسانه‌ها باید نسبت به مسائل و اصول انقلاب حساس باشند و خط قرمزشان اصول مکتب امام و مقام معظم رهبری باشد.
امام جمعه ساوه از زحمات خبرنگاران دلسوز و تلاشگر انقلابی که بدون توقع و با زحمات سخت، تلاش و کوشش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: نقش این رسانه‌ها در بصیرت افزایی بویژه در این دوران حساس ستوده و قدردانی می‌کنیم و از مسئولین امر حمایت از این عزیزان را می‌خواهیم.
وی افزود: عملکرد فضای مجازی ویژه رسانه ملی صدا و سیما استان مرکزی، خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایسنا، ایرنا، ایکنا، رسا و مطبوعات محلی در شهرستان ساوه قابل تقدیر است.