امسال ۲۳۰ هکتار از پناهگاه میانکاله دچار حریق شد

علی کلانه در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه منطقه میانکاله باید با مدیریت واحد زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست حفظ شود، گفت: تاکنون ۲۲ فقره آتش سوزی در این منطقه رخ داد و حریق دیروز به دلیل وزش باد سبب شد سطح بیشتری دچار حریق شود. وی با بیان اینکه تاکنون […]

علی کلانه در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه منطقه میانکاله باید با مدیریت واحد زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست حفظ شود، گفت: تاکنون ۲۲ فقره آتش سوزی در این منطقه رخ داد و حریق دیروز به دلیل وزش باد سبب شد سطح بیشتری دچار حریق شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۰ هکتار از عرصه‌ها دچار حریق شده است، افزود: از مسئولان شهرستان و استان درخواست شده تا مسئله آتش سوزی در میانکاله بررسی شود زیرا بیشتر حوادث دارای عامل انسانی است.

وی به ارزش جهانی ذخیره گاه میانکاله اشاره و اضافه کرد: باید مراجع و مسئولان امنیتی به مسئله آتش سوزی میانکاله ورود پیدا کنند.

رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله با بیان اینکه همکاران حفاظت محیط زیست تلاش زیادی برای حفظ و حراست از ذخیره گاه انجام داده‌اند، گفت: بودجه اطفای حریق از سوی دولت به سازمان جهاد کشاورزی تخصیص داده می‌شود و ما باید از محل بودجه سازمانی، ادوات و تجهیزات را تأمین کنیم.

وی با اظهار اینکه تجهیزاتی که داریم ابتدایی است، گفت: در حال حاضر ۱۶ محیطبان حراست و حفاظت از ۶۸ هزار هکتار پناهگاه حیات وحش میانکاله را عهده دار هستند.

منبع : مهر نیوز