امسال ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کرمانشاهی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن رخصی در نخستین همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض الحسنه که همزمان به صورت آنلاین در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این نهاد از طریق پرداخت وام به مددجویان و افراد غیر مددجو در استان کرمانشاه توانسته علاوه بر ارائه خدمات در بخش‌های مختلف، شغل‌های پایداری را برای افراد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن رخصی در نخستین همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض الحسنه که همزمان به صورت آنلاین در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این نهاد از طریق پرداخت وام به مددجویان و افراد غیر مددجو در استان کرمانشاه توانسته علاوه بر ارائه خدمات در بخش‌های مختلف، شغل‌های پایداری را برای افراد بیکار ایجاد کند.
وی به عملکرد وضعیت پرداخت تسهیلات توسط کمیته امداد کرمانشاه از سال ۹۶ تا کنون اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد مشتریان صندوق این نهاد در سطح استان کرمانشاه ۱۳۵ هزار مورد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: انواع تسهیلات پرداختی در بخش‌های کارگشایی، اشتغال، شهریه دانشجویی، عمران مددجوی، آموزش کسب و کار و ودیعه مسکن بوده است.
رخصی گفت: تعداد تسهیلات پرداختی کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف طی سال جاری ۱۲ هزار مورد به مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال و در سال ۹۸ هشت هزار و ۸۰۰ مورد به مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: این نهاد در استان کرمانشاه طی سال ۹۷ نیز ۶ هزار و ۷۰۰ مورد به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال و طب سال ۹۶ حدود ۲ هزار مورد به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به افراد مددجو و غیر مددجو پرداخت کرده است.
رخصی تصریح کرد: در مجموع از سال ۹۶ تا کنون، تعداد ۲۹ هزار و ۵۰۰ تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در سطح این استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی استان کرمانشاه مسئله بیکاری است، تاکید کرد: بخش عمده این تسهیلات پرداختی در جهت ایجاد شغل هزینه شده و خوشبختانه طی سال جاری نزدیک به ۱۰۰ درصد از تعهدات کمیته امداد استان در بخش پرداخت تسهیلات با وجود شرایط کرونایی انجام شده است.
گفتنی است؛ در پایان این همایش از سه خیر نیک اندیش در حوزه سرمایه گذاری در صندوق کمیته امداد استان کرمانشاه، توسط مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با اهدا لوح و تندیس تقدیر و قدردانی شد.