امضای یادداشت تفاهم نظامی میان بغداد و فرمانده ناتو در عراق

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الفرات نیوز، منابع عراقی از امضای یادداشت تفاهم مشترک نظامی که میان رئیس ستاد کل ارتش عراق و فرمانده ناتو در این کشور به امضا رسیده است، خبر دادند. بر اساس این گزارش، ستاد کل ارتش عراق و هیئت نمایندگی ناتو در عراق، یادداشت تفاهم مشترکی درخصوص توسعه […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الفرات نیوز، منابع عراقی از امضای یادداشت تفاهم مشترک نظامی که میان رئیس ستاد کل ارتش عراق و فرمانده ناتو در این کشور به امضا رسیده است، خبر دادند.
بر اساس این گزارش، ستاد کل ارتش عراق و هیئت نمایندگی ناتو در عراق، یادداشت تفاهم مشترکی درخصوص توسعه توانایی های ارتش عراق در زمینه آموزش و تسلیحات امضا کردند.
وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالامیر رشید یار الله، رئیس ستاد کل ارتش عراق و جیووانی ام اینوچی، فرمانده هیئت ناتو در عراق یادداشت تفاهم مشترکی برای حمایت و توسعه سیستم لجستیکی نیروهای مسلح عراق و توانمندسازی آن در همه سطوح امضا کردند.
این یادداشت تفاهم (میان مدت) در راستای تداوم همکاری بین دو طرف و انضمام عراق به کشورهای تحت حمایت ناتو و افزایش توانایی های ارتش عراق و آمادگی رزمی آن در همه سطوح با فناوری پیشرفته، است.
وزارت دفاع عراق اعلام کرد که امضای این یادداشت تفاهم پس از برگزاری چندین نشست و دیدارهای پیاپی و با تلاش ها و پیگیری های رئیس ستاد کل ارتش و تیم وابسته به آن و اهتمام قابل توجه مشاور امنیت ملی عراق و نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح انجام شد.

منبع : مهر نیوز