امکانات بیمارستان‌های خراسان شمالی برای شرایط بدتر کرونا کافی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد برادران ظهر سه شنبه در کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد مبارزه با بیماری کرونا خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، با قدردانی از همکاری اصناف استان در راستای اجرای مصوبات ستاد، اظهار کرد: امروز اقتصاد، بازار و کسب و کار در کل کشور تحت تأثیر بیماری […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد برادران ظهر سه شنبه در کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد مبارزه با بیماری کرونا خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، با قدردانی از همکاری اصناف استان در راستای اجرای مصوبات ستاد، اظهار کرد: امروز اقتصاد، بازار و کسب و کار در کل کشور تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته است و کنترل و مدیریت این بیماری مستلزم همکاری همگانی است.
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، گفت: بخش عمده‌ای از بستری شدگان اعضای یک خانواده هستند که نشان می‌دهد برگزاری مجالس عمومی مانند عروسی و عزا و دورهمی های خانوادگی از عوامل مهم افزایش شیوع بیماری بوده است.
وی افزود: با دستور استاندار سناریوی برخورد با بدترین حالت شیوع بیماری کرونا در استان پیش بینی شده و تمهیدات و امکانات لازم در بیمارستان‌های استان تهیه شده است.
برادران گفت: پروتکل‌های بهداشتی در خصوص ترددهای بین شهری در شهرهای قرمز ابلاغ شده است و نیروی انتظامی باید با تخطی گران از این ابلاغ برخورد کند.
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه امروز طرح شهید سلیمانی به یک گفتمان کشوری تبدیل شده است، بیان کرد: این طرح با همت بسیج در حال اجراست.
وی در انتها گفت: ترویج فرهنگ خود مراقبتی در شهروندان برای کنترل بیماری کرونا الزامی است.