انتخابات در دموکراسی آمریکایی یک ابزار است

سردار سید یوسف مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره انتخابات پیش رو اظهار کرد: یکی از نمادهای بسیار مشخص و آشکار شاخصه‌های انقلاب اسلامی وجود انتخابات یعنی نقش مؤثر و تعیین‌کننده مردم در سرنوشت خودشان است. وی با بیان اینکه انتخابات به نوعی در کشورهای دیگر و حداقل کشورهای منطقه به این اندازه […]

سردار سید یوسف مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره انتخابات پیش رو اظهار کرد: یکی از نمادهای بسیار مشخص و آشکار شاخصه‌های انقلاب اسلامی وجود انتخابات یعنی نقش مؤثر و تعیین‌کننده مردم در سرنوشت خودشان است.

وی با بیان اینکه انتخابات به نوعی در کشورهای دیگر و حداقل کشورهای منطقه به این اندازه نشان داده نشده است، تصریح کرد: به عبارتی انتخابات در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها و در تمام ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور نقش مؤثر دارد به همین دلیل دشمن از این امر هراس دارد.

انتخابات نماد دموکراسی

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه نماد دموکراسی را انتخابات معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن ما ادعا می‌کند طرفدار دموکراسی است به طور طبیعی باید از انتخابات پیروی و حمایت کند اما ۴۲ سال کشور را مورد تحریم قرار داده است.

وی با بیان اینکه دشمن با کشورهایی که انتخابات برگزار نمی‌کنند دوستی و با کشورهایی که انتخابات برگزار می‌کنند دشمنی دارد، گفت: این دوگانگی و تناقض بین اذهان و عمل دشمن به وجود آمده است به عبارتی اهمیت انتخابات دشمن را عصبانی کرده و با وجود اینکه دموکراسی را با انتخابات یکی می‌دانند اما مخالفت می‌کنند.

سردار مولایی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش مؤثری دارد و شورای خبرگان، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای شهر همگی ارکان تصمیم‌گیری کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات در دموکراسی آمریکایی یک ابزار است، اظهار کرد: در کشور ما این ابزار می‌تواند به درستی تبیین شود، چراکه اخلاق‌مداری، مردم‌داری و نگاه به رأی مردم مؤثر است، البته باید ملاحظات افراد اصلح را نیز داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: رعایت اصول و قوانین در انتخابات مبنای کار است و همه مردم باید از این قوانین پیروی و تخطی و سرپیچی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه افرادی که برای کرسی ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می‌کنند به نوعی صالح، قابل قبول و پذیرفته شده هستند، تصریح کرد: شاخصه‌هایی مانند صداقت، بصیرت، شجاعت و دین‌داری در برخی از افراد پررنگ‌تر است و در کردار، عمل و گفتارشان نمود بیشتری دارد.

سردار مولایی خاطرنشان کرد: مردم ایران یکی از سیاسی‌ترین مردم دنیا محسوب می‌شوند و خودشان فرد اصلح را بهتر می‌شناسند بر این اساس انتخاب خوبی خواهند داشت‌.

وی با بیان اینکه بصیرت به عنوان یکی از شاخصه‌های کاندیدای انتخابات محسوب می‌شود، گفت: بصیرت برگرفته از آموزه‌های دینی، یافته‌ها و آموخته‌هایی است که یک فرد از دین و اعتقادات خود دارد و باید نسبت به مسائل، پدیده‌ها و حوادثی که در اطراف خودش اتفاق می‌افتد دید صحیح و درستی داشته باشد.

فردی که بصیرت دارد باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسد

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: فردی که بصیرت دارد باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسد و بداند مصلحت مملکت در چیست. هر کسی کشور را در نگرانی و خوف از دشمن بفروشد، نشانگر عدم بصیرت اوست.

وی با بیان اینکه فرد بصیر مانند شهدا درک درست از موقعیت دشمن دارد، متذکر شد: بصیرت فهم درست شرایط مقتضیات است به عبارتی تمام روابط را به درستی تجزیه و تحلیل و هدف و حرکت دشمن را حدس بزند.

منبع : خبرگزاری مهر