انتخاب بحث برانگیز مقام امنیتی امارات به عنوان رئیس اینترپل

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، سازمان پلیس بین الملل (اینترپل) امروز پنج شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر از انتخاب «احمد ناصر الریسی» بازرس کل وزارت کشور امارات به عنوان رئیس جدید این سازمان برای چهار سال آینده خبر داد. این انتخاب که در نشست سازمان پلیس بین […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، سازمان پلیس بین الملل (اینترپل) امروز پنج شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر از انتخاب «احمد ناصر الریسی» بازرس کل وزارت کشور امارات به عنوان رئیس جدید این سازمان برای چهار سال آینده خبر داد.
این انتخاب که در نشست سازمان پلیس بین الملل در استانبول انجام شد، در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری، الریسی را به دست داشتن در بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه مخالفان در امارات متهم می‌کنند.
این مقام امنیتی اماراتی همچنین در کشورهای فرانسه و ترکیه نیز با اتهامات مشابهی مواجه است و خرداد ماه سال جاری ۳۵ نماینده فرانسوی ضمن اعتراض به احتمال انتخاب الریسی به عنوان رئیس پلیس بین‌الملل (اینترپل)، از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور خواسته بودند تا با این اقدام مخالفت کند.

منبع : مهر نیوز