انتشار یک عیدانه با صدای اشکان کمانگری/ در تدارک یک آلبوم ویژه

صادق چراغی، پژوهشگر، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی هایی که از قبل انجام گرفته بود، تک آهنگی به نام «عید آمد» با شعری از مولانا در دستگاه ماهور با پشتیبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی به مرحله تولید […]

صادق چراغی، پژوهشگر، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی هایی که از قبل انجام گرفته بود، تک آهنگی به نام «عید آمد» با شعری از مولانا در دستگاه ماهور با پشتیبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی به مرحله تولید و انتشار رسیده که همزمان با عید سعید فطر در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این تصنیف یکی از موسیقی‌های آلبومی است که به زودی با موسیقی و تنظیم‌های بنده و خوانندگی اشکان کمانگری منتشر خواهد شد.

وی درباره پروژه «روز نوروز» توضیح داد: از چندین سال پیش که با همکاری چند کشور و پشتیبانی سازمان جهانی یونسکو آیین باستانی (نوروز) به ثبت جهانی رسید، کشورهای دیگر حوزۀ نوروز در این زمینه پرکاری‌های بسیاری داشتند ولی شوربختانه در ایران و در نهادهای رسمی و رسانه‌های دیداری و شنیداری در این زمینه کمتر فعالیتی صورت گرفت که بسیار ناچیز بود. تولید این اثر موسیقایی نخستین گام برای جبران این کاستی است هر چند بدون شک کافی نیست و نیاز به کارهای بسیار بیشتری است.

چراغی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور تعدادی از نوازندگان صاحب نام موسیقی ایرانی در این آلبوم اشاره کرد و گفت: ارسلان کامکار، شروین مهاجر، پویا سرایی، آزاد میرزاپور، مجتبی روزبه، کامران منتظری، همایون نصیری، مجید و مرتضی یگانه راد و سوگند عباسی نوازندگانی هستند که در این آلبوم حضور دارند. این آلبوم با اشعاری شاعرانی چون ملک‌الشعرا بهار، حافظ و مولانا همراه است. بخش اصلی کار میکس و مسترینگ توسط اندیش باباقربان انجام گرفته و بخش دیگر با همکاری پویان رمضانی انجام گرفته که به زودی شاهد رونمایی این آلبوم خواهیم بود.

برای شنیدن قطعه «عید آمد» به آهنگسازی صادق چراغی و خوانندگی اشکان کمانگری اینجا را کلیک کنید.