انتقاد امام جمعه بوانات از کمبود تجهیزات امدادی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه بوانات گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، برای استان فارس و بسیاری از استان‌های دیگر هم دارای برکات فراوان بارش رحمت الهی بود و به دلیل سیلاب شدن بخشی از بارشها، هفته‌ای سخت و غمبار بود. وی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه بوانات گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، برای استان فارس و بسیاری از استان‌های دیگر هم دارای برکات فراوان بارش رحمت الهی بود و به دلیل سیلاب شدن بخشی از بارشها، هفته‌ای سخت و غمبار بود.
وی افزود: بدون مقدمه مطلبی را خدمت مسئولین استان فارس و کشور عزیزمان عرض می‌کنم و انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اولاً پاسخی داده شود و ثانیاً اقدامات لازم صورت بگیرد.
امام جمعه بوانات خطاب به استاندار فارس بیان کرد: در یک سال گذشته دو حادثه در شهرستان بوانات داشتیم که توقع بحقِ مردم ما حضور سریع و عاجل هلال احمر در این دو حادثه بود، یکی غرق شدن جوانی در یک آبگیر طبیعی که تا کنون جان چند جوان از این دیار را گرفته، که در آن حادثه همه بودند بجز هلال احمر، و دیگری حادثه سیل که چند روستا را در برگرفت و با تأخیر یک روزه فقط چند قلم امدادی به حادثه دیدگان سیل تحویل دادند و هیچگونه تجهیزات امدادی نداشته و هیچگونه امدادرسانی هم نکرده اند.
حجت الاسلام زارع تصریح کرد: جناب استاندار و مدیر عامل جمعیت هلال احمر چرا با توجه به اینکه بیش از ۲۷ سال از استقلال شهرستان بوانات می‌گذرد، و حداقل در ۱۲ سال گذشته فقط نهاد نمازجمعه دهها بار درخواست استقرار و استقلال جمعیت‌هلال‌احمر در این شهرستان داشته، و همیشه مسئولان قول مساعد داده‌اند و تکالیفی بر دوش شهرستان گذاشتند و شهرستان عمل کرده است، اما هنوز خبری از جمعیت هلال احمر بوانات نیست؟
وی تاکید کرد: چرا این شهرستان که روزی شهرستان مادر بوده و شهرستان مجاور ما روزی روستایی از روستاهای بوانات بوده الان هلال‌احمر بوانات وابسته به آن شهرستان باشد و در مواقع نیاز مسئولین شهرستان دست نیاز و التماس بسوی آنها دراز کنند؟
خطیب جمعه بوانات ضمن انتقاد شدید از وضعیت موجود، ابراز کرد: برخی از ابزار و ادوات امدادی برای شهرستان بوانات شامل کانکس ۱۲ متری، چند عدد لجن کش و کف کش، ژنراتور برق و برخی از دستگاه‌های امدادی دیگر در سالهای قبل که به نام این شهرستان دریافت شده، در هر دو حادثه‌ای پیش آمده در شهرستان به تجهیزات دریافتی از استان نیاز مبرم بوده و در هیچکدام از حادثه‌ها حتی یک قلم تجهیزات از سوی هلال احمر نیامده است.
حجت الاسلام زارع عنوان کرد: این تجهیزات که در زمان حادثه وبحران نیاز است چرا برای امداد رسانی در اختیار مردم قرار نگرفت؟ ا
و گفت: این تجهیزات الان کجاست؟ این مطالبه جدی مردم از مسئولان است که بدانند تجهیزات امدادی این شهرستان به کجا رفته است که در مواقع بحران مردم این شهرستان دست خالی بمانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات در ادامه به موضوع سیلاب و راهکارهای صحیح مدیریت بحران پرداخت و افزود: لازم است تا تحول اساسی در ساختار مدیریت بحران و بروزرسانی آن در کشور صورت بگیرد و و این مهم تکلیف مجلس و دولت انقلابی و مردمی است که در این راستا برای ریل گذاری درست و برنامه ریزی و اقدام آینده نگرانه، مسئولیت ویژه خود را به درستی و بدون فوت وقت ایفا کنند.

منبع : مهر نیوز