انتقاد معاونت جوانان از عدم هماهنگی و پاسخگویی ستادهای جوانان

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در خصوص عملکرد این معاونت در دولت دوازدهم گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و شرح اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، ما تقریباً از همه وظایف خود جلوتر هستیم و موضوعی که تعهدات خود را نسبت به انجام […]

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در خصوص عملکرد این معاونت در دولت دوازدهم گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و شرح اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، ما تقریباً از همه وظایف خود جلوتر هستیم و موضوعی که تعهدات خود را نسبت به انجام نداده باشیم، وجود ندارد.
وی افزود: حتی در برخی موارد از جمله موضوع اشتغال و کمک به کارآفرینی نیز بیشتر از تعهدات خود عمل کرده‌ایم.
معاون ساماندهی امور جوانان در پاسخ به این سوال که کدام بخش از عملکرد این معاونت در دوره کنونی ضعیف بوده است، عنوان کرد: تنها بخش آسیب زننده به عملکرد ما ستادهای ملی ساماندهی امور جوانان و ستادهای استانی است. متاسفانه دستگاه های عضو این ستادها پاسخگوی مکاتبات و مطالبات ما نیستند و در خصوص برخی موضوعات بیش از ۵ یا ۶ بار نامه پیرو می زنیم اما هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنیم.
تندگویان تصریح کرد: به طوری که در نهایت مجبور می‌شویم موضوع را به معاون اول رئیس‌جمهور منتقل کنیم و ایشان تذکرات لازم را به ستادها بدهند.
وی ابراز داشت: یکی از مشکلات ما در خصوص این ستادها این است که بودجه، اعتبارات، نظارت و توزیع این سازمانها به دست ما نیست و این ستادها نیز اعتباری ندارند تا بر اساس آن از نهادها گزارش گیری کنند. در نتیجه این نهادها نیز پاسخگو نیستند.
معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه عدم پاسخگویی ستادهای ملی امور جوانان یک مشکل بزرگ در کشور عنوان کرد: علت این مشکل نیز آن است که ما از یک سازمان تبدیل به یک معاونت تبدیل شده ایم و زیر مجموعه یک وزارتخانه قرار گرفته ایم و عملاً نمی‌توانیم نسبت به عملیات های مالی یک نهاد بالادستی نظارت داشته باشیم.
تندگویان تصریح کرد: در صورتی که عملکرد ستادها با معاونت جوانان هماهنگ شود و آنها نیز نسبت به مصوبات خود پاسخگو باشند، شاهد ایجاد یک تحول در حوزه جوانان و معاونت جوانان خواهیم بود.
منبع : مهر نیوز