انتقاد نایب قهرمان آسیا از تعطیلی دوچرخه‌سواری کوهستان

نایب قهرمان دوچرخه سواری کوهستان آسیا گفت: به نظر می رسد فدراسیون، کوهستان را تعطیل کرده و اردویی برای بازیهای آسیایی نگذاشته اند. علی ظهراب زاده که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ برای اولین بار مدال نقره رده امید را برای ایران گرفت، در گفت و گو با سردبیر پرس درباره وضعیت دوچرخه سواری کوهستان […]

نایب قهرمان دوچرخه سواری کوهستان آسیا گفت: به نظر می رسد فدراسیون، کوهستان را تعطیل کرده و اردویی برای بازیهای آسیایی نگذاشته اند.
علی ظهراب زاده که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ برای اولین بار مدال نقره رده امید را برای ایران گرفت، در گفت و گو با سردبیر پرس درباره وضعیت دوچرخه سواری کوهستان و نداشتن برنامه خاص برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ بیان کرد: شش ماه است که اصلا سوار دوچرخه نشده‌ام. از سال ۲۰۱۷ موفقیت های دوچرخه سواری کوهستان شروع شد اما کاری کرده اند انگیزه و علاقه را از من و دیگر نفرات گرفته اند. کسانی که در فدراسیون هستند، از دوچرخه سواری کوهستان سر رشته ندارند. این واقعیت است، من این را مقابل خودشان هم می گویم و با کسی تعارف ندارم.

او با اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: بازی های آسیایی بعد از المپیک خیلی با ارزش است. برای  بازیهای آسیایی باید از یک سال قبل اردو بگذارند و رکابزنان را به مسابقات مختلف اعزام کنند و مسابقات داخلی را مطابق با مسیر بازی های آسیایی برگزار کنند تا دوچرخه سواران در بازی های آسیایی به مشکل برنخورند و آماده باشند اما هیچ خبری نیست و تا الان هیچ اردویی برای کوهستان نگذاشته‌اند. فقط جاده و پیست را برگزار می‌کنند و انگار کوهستان را کنار گذاشته‌اند و تعطیل کرده‌اند. با این شرایط هم من ترجیح دادم پا روی علاقه ام بگذارم و به دنبال کار بروم.

نایب قهرمان آسیا در مورد وضعیت حضور تیم ها در لیگ برتر کوهستان تصریح کرد: سال گذشته با ما تماس گرفته اند که تیم دانشگاه آزاد تبریز را راه اندازی کرده‌اند و قرار بود ابتدا در کوهستان تیم بدهند و ما هم برای سال اول به دنبال مبلغ قرارداد نبودیم و فقط می خواستیم تیم باشد. از این رو قرارداد زیر ۱۰ میلیون را امضا کردیم. به ما  گفتند سال آینده هر مبلغی بگوییم همان می‌شود و تیم هم با اختلاف قهرمان شد اما  بعد از آن تیم کوهستان را منحل کردند.

 ظهراب زاده در مورد اینکه گفته می‌شود در دوچرخه سواری پول نیست، تاکید کرد: اگر در دوچرخه‌سواری پولی نیست پس این همه جنگ و دعوا بر سر انتخابات برای چیست؟ از طرفی اگر پول نیست پس این افراد چرا  مانده‌اند؟ مسئله این است که زحمت را ما دوچرخه‌سواران می‌کشیم اما سودش به جیب افراد دیگر می‌رود.

انتهای پیام