اهتمام دولت برای رفع مشکلات/ ارتباط با چین و روسیه تقویت شده است

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره اولویت‌هایی که دولت باید در سال دوم کاری خود مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: دولت رئیسی اهتمام ویژه دارد که بر مشکلات و چالش‌های کشور فائق آید. وی بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید مورد توجه جدی قرار گیرد. مردم به […]

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره اولویت‌هایی که دولت باید در سال دوم کاری خود مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: دولت رئیسی اهتمام ویژه دارد که بر مشکلات و چالش‌های کشور فائق آید.
وی بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید مورد توجه جدی قرار گیرد. مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه به شدت تحت فشار هستند و حتماً نیازمند برون رفت از این شرایط هستیم. این مسئله مستلزم کار جهادی و شبانه‌روزی است.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده چابکی را در برخی از اعضای کابینه نمی‌بینم. در واقع، آن چابکی و فعالیت جهادی که در شخص رئیس جمهور وجود دارد، در برخی از وزرا و اعضای کابینه دیده نمی‌شود. انسجام اعضای کابینه هم بسیار مهم است، اما گاهی اوقات انسجام لازم مخصوصاً بین تیم اقتصادی دولت دیده نمی‌شود. با وجود این، نباید امیدی که با روی کار آمدن دولت رئیسی در جامعه ایجاد شد، تبدیل به ناامیدی شود.
جعفری بروجنی متذکر شد: فائق آمدن بر بیماری کرونا، ارتباط گسترده با کشورهای همسایه، حضور در نشست همکاری شانگهای که منافع ملت ما را تأمین می‌کند، از جمله اقدامات مهمی است که از سوی دولت سیزدهم انجام شده است.
وی ادامه داد: ارتباط بسیار خوب با روسیه در این دولت مورد توجه قرار گرفته است. ما یک همسایه قدرتمند یعنی روسیه داریم. ارتباط ما با روسیه با حفظ منافع کشورمان بسیار خوب و اثرگذار است.
جعفری بروجنی یادآور شد: متأسفانه در سال‌های قبل از این ظرفیت‌ها کمتر استفاده می‌شد. یک جمعیت چند صد میلیونی در اطراف کشورمان وجود دارد که ما باید در بازار این کشورها حضور داشته باشیم. متأسفانه در دولت قبل، همه مسائل کشور را به ۵ کشور غربی گره زدند که در نهایت هم چیزی برای ما حاصل نشد. مقدمات پیمان بلندمدت بین ایران و چین هم نهایی شده است و اگر از این قابلیت‌ها بهره ببریم، تراز تجاری ما نسبت به همسایگان مان بالاتر می‌رود.

منبع : خبرگزاری مهر