اهدای مستمر خون مظهر ایثار و نماد نوع دوستی است

به گزارش سردبیر پرس، بهرام سرمست در پیامی روز اهدای خون را گرامی داشت. متن پیام به شرح زیر است: نهم مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون، به عنوان روز ملی اهدای خون نامگذاری شده است. در نظام سلامت، فراورده‌های خونی یکی از ضروری‌ترین و کلیدی ترین اقلام مورد نیاز و تأمین آن از وظایف […]

به گزارش سردبیر پرس، بهرام سرمست در پیامی روز اهدای خون را گرامی داشت.
متن پیام به شرح زیر است:
نهم مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون، به عنوان روز ملی اهدای خون نامگذاری شده است. در نظام سلامت، فراورده‌های خونی یکی از ضروری‌ترین و کلیدی ترین اقلام مورد نیاز و تأمین آن از وظایف مهم سازمان انتقال خون محسوب می‌شود.
در حال حاضر و با وجود پیشرفت‌های چشمگیر به دست آمده در علوم پزشکی، هنوز این فرآورده حیاتی و نجات بخش جان بیماران فاقد جایگزین می‌باشد. از این رو اهدای مستمر خون به عنوان مظهر ایثار و نماد نوع دوستی انسان‌ها، همواره بسیار ارزشمند و حائز اهمیت بوده و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ آن امری ضروری است.
خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود، شاخص اهدای خون در استان قم از جایگاه مطلوبی برخوردار است و این استان به دلیل همراهی و مشارکت مردم نوع دوست، یکی از استان‌های پیشتاز و پیشگام در عرصه اهدا شناخته می‌شود.
ضمن تبریک روز اهدای خون و ارج نهادن به اقدام انسانی و ارزشی اهدا کنندگان، از زحمات و تلاش‌های کارکنان و عوامل خدوم انتقال خون استان قم به ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا تشکر و قدردانی نموده و بهروزی و توفیق روزافزون فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

منبع : مهر نیوز