اهل سنت خراسان شمالی پای کار انقلاب/ امام خمینی به دین عزت داد

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: فرا رسیدن دهه فجر روحی دوباره در کالبد جسم انقلاب اسلامی است؛ فرصتی دوباره تا آرمان‌ها یادآوری شده و خود را با آن‌ها بسنجیم، پیشرفت‌ها و عقب ماندگی‌ها را شناسایی کنیم و برای صعودی دوباره برنامه ریزی داشته باشیم. انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل در بهمن ۵۷ […]

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: فرا رسیدن دهه فجر روحی دوباره در کالبد جسم انقلاب اسلامی است؛ فرصتی دوباره تا آرمان‌ها یادآوری شده و خود را با آن‌ها بسنجیم، پیشرفت‌ها و عقب ماندگی‌ها را شناسایی کنیم و برای صعودی دوباره برنامه ریزی داشته باشیم.
انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، سرشار از تجربه‌ها و اندوخته‌هایی است که هر کدام می‌تواند مدت‌ها مورد بحث و تحلیل قرار بگیرد.
از جمله این موارد توانایی امام راحل در همبستگی آحاد ملت ایران بود. در انقلاب همه اقشار نقش داشتند و پای کار بودند تا کشور را از ظلم و فساد طاغوت نجات دهند و در پایان به این مهم دست یافتند.
یکی از این گروه‌ها اهل سنت هستند؛ اهل سنتی که دوشادوش برادران خود برای پیروزی انقلاب مبارزه کردند و اکنون نیز نه تنها از آرمان‌های امام و انقلاب کوتاه نیامده اند، بلکه با روحیه‌ای استوارتر برای پیروزی نهایی اسلام بر شرک و کفر، تلاش می‌کنند.
امام خمینی به ما عزت داد
محمد آخوند پروانه، امام جمعه اهل سنت دهستان حصارچه در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: ما برادران اهل سنت همیشه از تریبون‌های نماز جمعه و در مناسبت‌های ملی و مذهبی از خدمات و دستاوردهای انقلاب قدردانی کرده و خواهیم کرد.
وی افزود: علمای دین در زمان شاه آزادی نداشتند و این امام خمینی (ره) بود که به ما عزت و سربلندی بخشید و به برکت ایشان تحولی عظیم در تبلیغات دین اسلام در کشور بعد از انقلاب به وقوع پیوست.
آخوند پروانه گفت: بعد از انقلاب دشمنان چشم دیدن این شکوفایی اسلام و الگو شدن این کشور در جهان را نداشتند و همچنین از برملا شدن تمامی دسیسه‌های خود توسط مقام معظم رهبری به ستوه آمدند؛ چراکه هر نقشه‌ای که آمریکا و جیره خوارانش برای از بین بردن انقلاب امام خمینی طراحی کردند در نطفه خفه شد.
وی افزود: کشورهای غربی سرمایه‌های کلانی را در این راه از دست دادند و در ماه‌های گذشته هم سعی داشتند با ایجاد اغتشاشات و ایجاد تفرقه به اهداف خود دست یابند، که در این پروژه هم شکست خوردند.

وی تاکید کرد: ما علمای اهل سنت اهانت و توهین نشریه شارلی ابدو فرانسه به مقام روحانیت و مرجعیت را محکوم می‌کنیم، این اقدام راه و روش انسان‌های بی منطق و انسان‌های پست و دست خالی بوده و این امر زشت آنها، این را می‌رساند که دنیای غرب از جمهوری اسلامی ایران به شدت عصبانی شده است.
تحول در آزادی اهل سنت پس از انقلاب
دردی جلایر، فعال فرهنگی و اجتماعی ترکمن نیز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: وضعیت مناطق اهل سنت قبل از انقلاب اسلامی قابل قیاس با بعد از آن نیست.
وی افزود: اهل سنت در زمان رژیم پهلوی ناشناخته بودند؛ نه عقاید مذهبی خود را می‌توانستیم آزادانه بیان کنیم و نه می‌توانستیم مسجد و حوزه‌های علمیه خود را گسترش بدهیم؛ اما امروز یک روستای اهل سنت دارای چندین مسجد، چندین نماز جمعه و تعداد زیادی مکتب خانه قرآن است.
جلایر تصریح کرد: همه این موارد از خدمات دلسوزانه انقلاب اسلامی به اهل سنت است.
وی افزود: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه‌ها و مشکلات می‌خواستند بین نظام و مردم به ویژه مذاهب اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به یاری خداوند، رهبری امام راحل، امام خامنه ای و هوشیاری و ولایتمداری ملت شریف ایران اسلامی تمامی نقشه‌های آنها خنثی شد.
این فعال فرهنگی اهل سنت تصریح کرد: بعد از سقوط نظام شاهنشاهی آمریکای جنایتکار و اسرائیل تروریست پرور با ترور شخصیت‌های نظامی و مذهبی در ایران و ایجاد درگیری‌های داخلی در استان‌های سنی نشین و جنگ تحمیلی سعی داشتند این انقلاب اسلامی را از بین ببرند.
وی گفت: امروزه هم شاهد هستیم که به بهانه‌های مختلف مثل آزادی زنان سعی در برهم ریختن امنیت کشور دارند که ما به آنها می‌گوئیم از این فتنه‌ها هم عبور خواهیم کرد و شما موفق نخواهید شد.
جایگاه روحانیون به برکت انقلاب تعالی یافت
گلدی آخوند کمالی، مدیر مدرسه علمیه روستای امانلی نیز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: به برکت انقلاب و وجود آیت الله خامنه ای که اهل سنت ایشان را اولی الامر می‌دانند، بعد از انقلاب ائمه جمعه و مدیران مدارس اهل سنت کشور به آزادی‌های مذهبی رسیدند.
وی افزود: بعد از انقلاب دشمن با عناوین مختلف سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داد تا کشور را به مرحله ضعف و نابودی بکشاند اما هیچ گاه به دشمنان اجازه دست درازی به کشور را نداده ایم.
وی تصریح کرد: جایگاه روحانیون به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی تعالی یافت.

منبع : خبرگزاری مهر