اوج امیکرون در دانش آموزان/لزوم آموزش مجازی در مدارس خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، کامبیز مهدی زاده سه شنبه شب در جلسه استانی کرونا اظهار کرد: شهرستان‌های بیرجند و فردوس قرمز، زیرکوه و خوسف زرد و بقیه شهرستان‌های استان نارنجی هستند. وی با بیان اینکه از ۱۲ دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه تعداد مبتلایان به کرونا دوبرابر شده است، افزود: در حال حاضر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، کامبیز مهدی زاده سه شنبه شب در جلسه استانی کرونا اظهار کرد: شهرستان‌های بیرجند و فردوس قرمز، زیرکوه و خوسف زرد و بقیه شهرستان‌های استان نارنجی هستند.
وی با بیان اینکه از ۱۲ دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه تعداد مبتلایان به کرونا دوبرابر شده است، افزود: در حال حاضر شدت ابتلاء در بیرجند انفجاری و آسانسوری است.
مهدی زاده با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها تعداد افراد مبتلا به کرونا در حال افزایش است، گفت: تعداد بستری‌ها به طور متوسط روزانه از ۱۱۲ مورد به ۲۷۹ بستری افزایش یافته است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: وضعیت رعایت شاخص‌های بهداشتی در استان نسبت به دیگر نقاط کشور در بین اصناف بهتر بوده و استفاده از تهویه هم ۶۸ درصد، فاصله گذاری اجتماعی ۶۵ درصد و استفاده از ماسک ۶۷ درصد است.
وی مراجعه مردم برای واکسیناسیون در استان را ۷۴ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده روزانه چهار هزار و ۲۰۰ نفر برای تلقیح مراجعه می‌کنند اما ظرفیت پایگاه‌های موجود تا ۱۲ هزار در روز است
مهدی زاده بیان کرد: در حال حاضر بیشتر واکسن‌ها موجود است و واکسن رازی هم از امروز در اختیار پایگاه‌های واکسیناسیون قرار داده می‌شود.
وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۹۰.۲ درصد افراد دز اول، ۸۱.۴ درصد دز دوم و ۸۶.۴ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
مهدی زاده گفت: اگرچه در نوجوانان که بیشتر دانش آموزان می‌باشند تزریق واکسن به ۹۸.۴ درصد افزایش یافته اما ابتلای دانش آموزان و فرهنگیان به امیکرون بالا است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که در روزهای آینده تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش یابد و این افزایش تا هفته سوم اسفند ادامه خواهد داشت بنابراین باید آموزش در دانشگاه‌های استان هم مجازی شود.