اولین روز بدون کرونا در سیستان و بلوچستان پس از ۸۵۰ روز ثبت شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی اظهار داشت: اولین روز بدون فوت بیمار کرونا مثبت، بدون بستری بیمار کرونا مثبت و بدون مورد جدید کرونا را در سیستان و بلوچستان پست سر گذاشتیم. وی افزود: این موفقیت‌ها در پناه لطف خدا و ایمنی همگانی بدست آمده […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی اظهار داشت: اولین روز بدون فوت بیمار کرونا مثبت، بدون بستری بیمار کرونا مثبت و بدون مورد جدید کرونا را در سیستان و بلوچستان پست سر گذاشتیم.
وی افزود: این موفقیت‌ها در پناه لطف خدا و ایمنی همگانی بدست آمده که تا حدود زیادی ناشی از واکسناسیون نوبت اول و دوم کرونا است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه پاندمی کرونا هنوز به طور کامل پایان نیافته است، گفت: شرایط فعلی یک فرصت استثنایی برای تزریق دز سوم و چهارم واکسن کرونا ست و لازم است تا خود را در برابر موج‌های احتمالی و سویه های بعدی این بیماری ایمن نمائیم.وی با اشاره به توصیه اخیر کمیته علمی کرونا گفت: برداشتن ماسک در شهرستان‌های آبی صرفاً در فضای باز توصیه شده است و فعلاً دستورالعملی برای کنار گذاشتن کامل ماسک، به خصوص در فضاهای بسته وجود ندارد.
غزنوی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا از مهمترین سرمایه خود که جان آنها بوده است گذشتند تا به مردم خدمت نمایند، گفت: فداکاری مدافعان سلامت در تاریخ ثبت و ماندگار شد و بی شک اجر و ثواب این عزیزان نزد خدای متعال نیز محفوظ خواهد بودوی در خصوص آخرین آمار کرونا در استان نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۶۹ هزار و ۶۸۳ مورد مثبت آزمایشگاهی در سطح استان سیستان وبلوچستان شناسایی شده است و متأسفانه در همین مدت شاهد فوت ۲ هزار و ۸۰۹ نفر مبتلا به کرونا بوده ایم.
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اکنون ۱۵ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که هیچ کدام از آنان بر اساس آزمایشات صورت گرفته مبتلا به کووید ۱۹ نمی‌باشند.

منبع : خبرگزاری مهر