اولین سود بوئینگ در بیش از ۲ سال اخیر ثبت شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس به نقل از یواس‌نیوز، بویینگ پس از ۲ سال توانست با بهره بردن از احیای مسافرت‌های داخلی و افزایش فروش ۷۳۷ مکس به اولین سود ۳ ماهه خود دست یابد. پس از انتشار گزارش عملکرد ۳ ماهه، سهام بوئینگ ۵ درصد جهش کرد. این عملکرد علی‌رغم تداوم تنش‌ها بین چین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس به نقل از یواس‌نیوز، بویینگ پس از ۲ سال توانست با بهره بردن از احیای مسافرت‌های داخلی و افزایش فروش ۷۳۷ مکس به اولین سود ۳ ماهه خود دست یابد.
پس از انتشار گزارش عملکرد ۳ ماهه، سهام بوئینگ ۵ درصد جهش کرد.
این عملکرد علی‌رغم تداوم تنش‌ها بین چین و آمریکا و پایین ماندن نرخ پروازهای بلند بین‌المللی، به دست آمده است.
سرنوشت هواپیمای ۷۳۷ مکس به ریکاوری مالی بوئینگ گره خورده است. سال گذشته پس از پشت سر گذاشتن ماجرای کلاهبرداری در ایمنی هواپیمای ۷۳۷ مکس که به دنبال ۲ سقوط مرگبار این هواپیما آشکار شده بود، پاندمی کرونا وضعیت را تشدید کرد تا میلیاردها دلار از درآمد بوئینگ به علت از دست رفتن فرصت فروش این هواپیما از بین برود.
امسال افزایش فروش به بخش‌های دفاعی و خدماتی باعث شد تا عملکرد مالی بوئینگ تقویت شود با این حال انتظار می‌رود مثبت شدن جریان نقدینگی این شرکت در سال ۲۰۲۲ اتفاق بیافتد.
حتی با وجود افت شاخص داوجونز ارزش هر سهم بوئینگ ۵ درصد جهش کرد و به ۲۳۴ دلار رسید.
پس از این گزارش، مدیرعامل بوئینگ، دیوید کالهون اعلام کرد که این شرکت کارکنان خود را اخراج نخواهد کرد و تعداد آنها را در همان ۱۴۰ هزار نفر نگاه خواهد داشت. این در حالی است که قبلاً اعلام شده بود تعداد کارکنان شرکت تا پایان ۲۰۲۱ به ۱۳۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

منبع : خبرگزاری مهر