اوکراین تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، دفتر «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور علیه شرکتها و سیاستمدارانی که به زعم مقامات کی‌یف در تجاوز ادعایی روسیه علیه اوکراین دست داشته‌اند، تحریم‌هایی وضع کرده است. در فهرست تحریم‌های جدید اوکراین نام صدها نهاد از جمله شبکه‌های تلویزیونی روسیه، […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، دفتر «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور علیه شرکتها و سیاستمدارانی که به زعم مقامات کی‌یف در تجاوز ادعایی روسیه علیه اوکراین دست داشته‌اند، تحریم‌هایی وضع کرده است.
در فهرست تحریم‌های جدید اوکراین نام صدها نهاد از جمله شبکه‌های تلویزیونی روسیه، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، شرکت‌های مشاوره، سامانه پرداخت آنلاین وب مانی، و رهبر جدایی طلبان طرفدار روسیه به چشم می‌خورد.
طبق این تحریم‌های جدید، برای افراد و نهادهای مزبور انجام امور تجاری و راه اندازی کسب و کار در اوکراین ممنوع خواهد بود.
گفتنی است پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ و کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه بر بخش وسیعی از شرق اوکراین، روابط مسکو و کی‌یف به شدت رو به تیرگی گرایید. بنا به ادعای مقامات اوکراین، در درگیریها در منطقه دونباس در شرق این کشور ظرف هفت سال گذشته ۱۴ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.
اما در ماه‌های اخیر، تنش در روابط این دو کشور همسایه به دلیل نقضِ توافق آتش بس در دونباس بار دیگر تشدید شد و روسیه در عملیاتی با عنوان اجرای رزمایش دفاعی نیروهای نظامی خود را در امتداد مرز غربی با اوکراین و کریمه مستقر کرد.
زلنسکی مدعی است که روسیه بیش از صد هزار نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و به رغم وعده برای خروج نیروها از منطقه، این نیروها همچنان در نواحی مرزی با اوکراین حضور دارند.