ایجاد سد حفاظتی جلوگیری از نفوذ به اطلاعات سازمانی با نرم‌افزار ایرانی

به منظور حفاظت از اطلاعات در برابر هکرها و باج‌افزارها، یکی از شرکت‌های فناور نرم افزار محافظتی را ارائه کرد که قادر است با ایجاد لایه‌های محافظتی، سد محکمی در مقابل نفوذ، ایجاد کند. به گزارش سردبیر پرس، علی رفیعی‌فرد، عضو هیات مدیره این شرکت فناور با اشاره به عرضه نرم‌افزار در این شرکت، گفت: […]

به منظور حفاظت از اطلاعات در برابر هکرها و باج‌افزارها، یکی از شرکت‌های فناور نرم افزار محافظتی را ارائه کرد که قادر است با ایجاد لایه‌های محافظتی، سد محکمی در مقابل نفوذ، ایجاد کند.

به گزارش سردبیر پرس، علی رفیعی‌فرد، عضو هیات مدیره این شرکت فناور با اشاره به عرضه نرم‌افزار در این شرکت، گفت: این نرم‌افزار در زمینه حفاظت از اطلاعات سازمانی به کار می‌رود و همچون سایر نرم‌افزارهای حفاظتی به سادگی از بین نمی‌رود و نمی‌توان آن را از مدار خارج کرد.
وی با بیان اینکه باج‌افزارها با استفاده از تکنیک‌های مختلفی حافظه‌های جانبی را آلوده کرده و می‌توانند به سیستم هدف راه یابند، ادامه داد: باج‌افزارها پس از ورود به سیستم قربانی عموما شروع به وارسی کل منابع متصل به سیستم شامل هارد دیسک، حافظه‌های جانبی، پوشه‌های ارسال شده و سایر اطلاعات می‌کنند و بعد از انتخاب حیاتی‌ترین فایل‌های کاربر به سرعت اقدام به رمزنگاری اطلاعات موجود می‌کنند. در همین زمینه با استفاده از این نرم افزار می‌توان محل اطلاعات مهم را مشخص کرد و برای آن حدنگاری کرد تا به صورت ویژه از آن قسمت از سرور محافظت شود.
به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رفیعی‌فرد با بیان اینکه حفاظت در مقابل باج‌افزارها، هکرها و مخربین از ماموریت‌های این نرم‌افزار است و اجازه نفوذ یا تخریب یا سرقت اطلاعات نمی‌دهد، ادامه داد: نرم‌افزار طراحی شده معمولا به عنوان یک قابلیت در برخی آنتی ویروس‌ها وجود دارد که به سادگی دور زده می‌شود یا به وسیله باج‌افزار از بین می‌رود و به همین علت بر آن شدیم تا در ساختاری مجزا این نرم‌افزار حفاظتی را طراحی کنیم تا اطلاعات با دقت بیشتری محافظت شود.
به گفته وی، امکان سفارشی‌سازی این محصول بر اساس نیاز مشتری، قابلیت انعطاف‌پذیری و سازگاری با انواع نرم‌افزارهای موجود در سرور، تشخیص تهدیدات صرفا بر اساس تحلیل رفتار باج‌افزارها و تضمین عدم نفوذ باج‌افزارها به سرور از ویژگی‌های این نرم‌افزار است.
انتهای پیام

منبع : ایسنا