ایجاد قرارگاه ساخت و ساز در بروجرد

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: بروجرد در منطقه‌ای خوش آب و هوا واقع شده که به همین خاطر این خصوصیت بروجرد را به یکی از شهرهای تفریحی منطقه تبدیل کرده است. وی افزود: باغ‌ها، رودخانه و کوهستان نیز این شهر را به تفرجگاهی تبدیل کرده که […]

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: بروجرد در منطقه‌ای خوش آب و هوا واقع شده که به همین خاطر این خصوصیت بروجرد را به یکی از شهرهای تفریحی منطقه تبدیل کرده است.

وی افزود: باغ‌ها، رودخانه و کوهستان نیز این شهر را به تفرجگاهی تبدیل کرده که باعث شده ساخت و سازهای زیادی در منطقه انجام شود، متأسفانه بسیاری از این ساخت و سازها در حریم رودخانه و به طور کلی در محل‌های غیر مجاز و بدون مجوز انجام می‌شد، از طرف دیگر در تخریب این ساخت و سازها به صورت گزینشی عمل می‌شد و با همه افراد به صورت یکسان برخورد نمی‌شد.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: به طور مثال برخوردی با برخی از این افراد با نفوذ نمی‌شد و در برخی موارد فقط با افراد ضعیف برخورد می‌شد، همین موضوع باعث نارضایتی شدید مردم شده بود، البته ما نیز در چند سال گذشته چندین بار تذکر دادیم که این موضوعات حل شود ولی مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد قرارگاه ساخت و ساز در منطقه افزود: پس از مدتی ایده تشکیل قرارگاهی برای حل این مشکل به ذهن بنده خطور کرد، در این قرارگاه به جای تخریب ساخت و سازها، از همان ابتدا با ساخت و ساز غیر مجاز مبارزه می‌شد، برای همین بنده با حضور مسئولین مربوطه در شهرستان جلسه‌ای تشکیل داده و در آن جلسه راهکارهای موجود را بررسی کردیم.

وی بیان داشت: در این جلسه تصمیم بر تشکیل این قرارگاه شد و فرمانداری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اداره آب، سپاه و… و. اعضا تشکیل دهنده این قرارگاه بودند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به مأموریت این قرارگاه گفت: مقرر شد با تشکیل تیم‌های گشتی، ساخت و سازها شناسایی شده و از همان ابتدا با آن مقابله شود، یکی دیگر از وظایف این قرارگاه تسهیل در صدور مجوز به کارگاه‌های تولیدی مانند مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، کارگاه‌های تولیدی و… و. بود، تسهیل‌گری را از این جهت مطرح کردیم که ۱۳ اداره باید برای صدور مجوزها تاییدیه می‌دادند و همین موضوع به عنوان مانع بزرگی برای تولیدکنندگان مطرح بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اصلاح برخی از روندها در صدور مجوز عنوان کرد: مرسوم بود که درخواست‌کنندگان مجوز برای بازدید کارشناسان باید با ماشین به دنبال کارشناس می‌رفتند، اگر ماشین نداشتند هم باید ماشین کرایه می‌کردند و همین موضوع باعث نارضایتی مردم شده بود، ما این روال را هم از بین بردیم و تلاش کردیم درخواست‌های بی‌مورد از متقاضی را به حداقل برسانیم.

منبع : مهر نیوز