ایجاد ۱۱۰۰۰ شغل طی سال جاری در کرمانشاه

میثم کلهری بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به اجرای طرح سحاب طی سال جاری در استان کرمانشاه اظهار کرد: این طرح با هدف اشتغالزایی برای مشاغل خرد خانگی در مناطق محروم روستایی و مناطق مرزی در استان کرمانشاه اجرا شد. وی افزود: هدف اجرای این طرح ایجاد ۱۰ […]

میثم کلهری بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به اجرای طرح سحاب طی سال جاری در استان کرمانشاه اظهار کرد: این طرح با هدف اشتغالزایی برای مشاغل خرد خانگی در مناطق محروم روستایی و مناطق مرزی در استان کرمانشاه اجرا شد.
وی افزود: هدف اجرای این طرح ایجاد ۱۰ هزار شغل طی سال ۹۹ در استان کرمانشاه بوده که خوشبختانه این عدد هم اکنون به یازده هزار شغل رسیده است.
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه با اشاره به نحوه شناسایی افراد برای بهره‌مندی از طرح سحاب گفت: کارگروه اشتغال شهرستان‌ها با در نظر گرفتن چارچوب و آئین نامه طرح سحاب روستاهای هدف را مشخص کرده و تسهیلگران و مجریان این طرح را اعزام می‌کنند.
وی ادامه داد: تسهیلگران طرح سحاب افراد واجد شرایط در زمینه‌های کاری مختلف در روستاها همچون پرورش دام، پرورش طیور و آبزیان، خیاطی، پشم‌ریسی و خدمات فنی و الکترونیکی را شناسایی و جهت بهره‌مندی از تسهیلات معرفی می‌کنند.
کلهری به جزئیات تسهیلات اعطا شده به افراد تحت پوشش طرح سحاب اشاره و تصریح کرد: تسهیلات ویژه ۶۰ ماهه با کارمزد قرض‌الحسنه چهار درصد و تنفس ۶ ماهه به منظور اشتغالزایی هرچه بیشتر مردم در مناطق محروم روستایی و مرزی به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود.
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه با بیان اینکه دریافت کنندگان وام از حمایت‌هایی همچون پیدا کردن بازار فروش توسط تسهیلگران بهره‌مند می‌شوند، گفت: پشتیبان‌های طرح سحاب همواره با افراد مذکور در ارتباط بوده و محصولات تولیدی را به قیمت روز خریداری می‌کنند، تمامی جوانب امر برای فروش و سوددهی دریافت کنندگان تسهیلات انجام شده تا بتوانند از پس اقساط و مخارج زندگی خود بربیایند.
وی با اشاره به اجرای طرح بانوی برکت افزود: این طرح برای کارآفرینان بانو در مناطق مرزی اجرا شده که با اجرای آن تسهیلات ویژه به بانوان کارآفرین اعطا می‌شود، برای تولیدکنندگان بانو در این طرح مشتری یابی و اتصال به زنجیره ارزش صورت می‌گیرد.