ایران اسلامی می تواند با مدیریتی توانمند به اوج اقتدار برسد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محسن اراکی شامگاه چهارشنبه در جمع حامیان سید ابراهیم رئیسی در بوستان ملت اراک، اظهار کرد: اکنون کشور در آستانه تحول مدیریتی بزرگی قرار دارد و علیرغم پیشرفتهای بزرگی که در مدت چهار دهه گذشته اتفاق افتاده است نیاز است در گام دوم انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها متناسب با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محسن اراکی شامگاه چهارشنبه در جمع حامیان سید ابراهیم رئیسی در بوستان ملت اراک، اظهار کرد: اکنون کشور در آستانه تحول مدیریتی بزرگی قرار دارد و علیرغم پیشرفتهای بزرگی که در مدت چهار دهه گذشته اتفاق افتاده است نیاز است در گام دوم انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها متناسب با اهداف انقلاب، شهیدان، امام راحل، آموزه‌های اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: در ۴۲ سال اخیر ایران اسلامی باید به حدی از پیشرفت و اقتدار می‌رسید که شاهد معضلات مختلف اجتماعی و اقتصادی نباشیم. شرایط موجود شایسته کشور انقلابی و ملت انقلاب و با استعداد ما نیست.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده بیان کرد: در آموزه‌های قرآنی که مفسرین آن را منطبق بر ملت ما می‌دانند آمده است که بین این قوم و خدا رابطه عشق متقابل وجود دارد و در مقابل کافران زانو نمی‌زنند و ذلت نمی‌پذیرند و در برابر مستبدان خضوع نمی‌کنند.
وی ادامه داد: مخالف تعامل نیستیم اما تعامل مقتدرانه و عزت آفرین را می‌خواهیم نه اینکه در برابر دشمنان، ضعف نشان داده شود و دست التماس به سوی دشمن دراز شده و دشمن را حلال مشکلات بدانیم؛ ما با این رویکرد مخالف هستیم.
آیت الله اراکی با بیان اینکه ملت مقتدر ایران، قدرت رفع مشکلات را دارد، گفت: ملت ما استعداد و توان رسیدن به شکوه و پیشرفت را دارد اما مدیریت‌های تسلیم پذیر و آنهایی که به اسم امید، ناامیدی در کشور تزریق کردند و به اسم تدبیر کاملاً بی تدبیری نشان دادند، مانع پیشرفت هستند.
وی تصریح کرد: وقتی به جامعه چنین القا کردیم که سرنوشت کشور به اراده خارجی‌ها منوط است یأس و ناامیدی میان مردم ایجاد می‌شود، گره زدن سرنوشت کشور و حل مسائل چون بیکاری و گرانی به ارتباط با چند کشور بر خلاف مصالح ملت مقتدر و عزتمند ایران است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما ناسیونالیست، سوسیالیست و لیبرال نیستیم، اما به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم. به شهادت تاریخ، ملت ما گوهرشناس و با استعداد است و شایستگی آن را دارد که در اوج عزت و پیشرفت اقتصادی قرار بگیرد.
آیت الله اراکی گفت: ملت ایران دارای استعداد اقتصادی فراوان، ثروت، اراده و ایمان است و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با کمترین امکانات و تجهیزات با عزم و اراده به پیروزی رسید.
آیت الله اراکی افزود: اکنون مدیریت اجرایی کشور نیازمند مدیریت قوی است که در سایه صلابت، اخلاص، توانمندی، تواضع در برابر مردم و تقابل با فساد و دلسوزی برای مردم کشور را مدیریت کند.
وی با اشاره به اینکه وقتی کسی که با دارا بودن شایستگی‌های متعدد برای رسیدن به قدرت تلاش نمی‌کند اما مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد برایش تکلیف شرعی است که به میدان بیاید، گفت: انتظار داریم از مدیریت آینده کشور با توجه به ظرفیت‌های کشور و بهره‌مندی از استعدادهای فراوان جوانان این مرز و بوم مسائل کشور را حل کند.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد کشوری که توان تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را دارد برای ورود یک هواپیمای ملخی به کشور جشن بگیرد. تجربه ثابت کرده است حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از جوانان و متخصصان کشور و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌تواند زمینه پیشرفت را فراهم کند.
آیت الله اراکی تاکید کرد: ما در انتظار مدیریتی قوی، توانمند و باتقوا هستیم که در اندیشه مستضعفان باشد و برای رفع مشکلات محرومان تلاش کند و خالصانه و صادقانه برای خدمت به اقشار مختلف بکوشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این اجتماع یعنی درخواست برقراری مدیریت مردمی، سالم و شجاع که با بهره مندی از آموزه‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایبندی به قانون اساسی در راستای خواسته مردم و حل مشکلات کشور عمل کند.