ایرلاین‌های تاجیکستان برای توسعه گردشگری در شیراز مستقر شوند

به گزارش سردبیر پرس، محمد فرخ زاده در نشست بررسی راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی استان فارس و کشور تاجیکستان در قالب کارگروه توسعه صادرات استان فارس، گفت: فصل جدیدی در بحث ارتباط جمهوری اسلامی با آسیای میانه شکل گرفته که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم. وی با بیان اینکه استان فارس […]

به گزارش سردبیر پرس، محمد فرخ زاده در نشست بررسی راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی استان فارس و کشور تاجیکستان در قالب کارگروه توسعه صادرات استان فارس، گفت: فصل جدیدی در بحث ارتباط جمهوری اسلامی با آسیای میانه شکل گرفته که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.
وی با بیان اینکه استان فارس چهارمین استان بزرگ کشور محسوب می‌شود و از لحاظ وسعت از ۳۰ کشور اروپایی بزرگتر است، گفت: شهر شیراز از اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و همچنین بزرگان بسیاری برخوردار است.
فرخ‌زاده با اشاره به تسهیل در بحث ویزا و صدور ویزا گفت: باید اقدامات لازم برای برداشتن ویزا بین دو کشور و تسهیل رفت و آمدها انجام شود. وی با اعتقاد به اینکه شهر شیراز و پایتخت تاجیکستان خواهرخوانده هستند، گفت: امیدوارم این روند رو به رشد باشد و ما همچنان آمادگی داریم برای عمق بخشیدن روابط بین دو ملت تلاش کنیم.
معاون استاندار اضافه کرد: از ایرلاین‌های تاجیکستان برای استقرار در شهر شیراز دعوت می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت پروازهای این کشور بتوانیم خدمات ارائه دهیم.
وی گفت: کشورهای تاجیکستان و ایران در بحث ساخت تأسیسات اقامتی و هتل می‌توانند به صورت مشترک با یکدیگر همکاری کنند.
معاون استاندار با بیان اینکه موضوع آژانس‌های گردشگری یکی از مباحث مهم ما به شمار می‌رود، گفت: آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه بین آژانس‌های گردشگری و بسته‌های توریستی فی مابین را داریم.
وی با اشاره به آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک در عرصه‌های مختلف گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به سه قسمت صنعتی، دانشگاهی و سلامت تقسیم می‌شود که دو کشور می‌توانند در این منطقه مشارکت کنند.

منبع : مهر نیوز