ایمنی بدون دوز دوم واکسن کرونا ایجاد نمی‌شود/فوتی‌ها به صفر رسید

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه وضعیت استان در تزریق دوز اول واکسن خوب است اما در تزریق دوز دوم واکسن نسبت به میانگین کشوری، وضعیت خوبی نداریم، اظهار کرد: ایمنی کامل بدون تزریق دوز دوم کرونا امکان پذیر نیست بنابراین درخواست می‌کنیم کسانی […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه وضعیت استان در تزریق دوز اول واکسن خوب است اما در تزریق دوز دوم واکسن نسبت به میانگین کشوری، وضعیت خوبی نداریم، اظهار کرد: ایمنی کامل بدون تزریق دوز دوم کرونا امکان پذیر نیست بنابراین درخواست می‌کنیم کسانی که نوبت دوز دوم فرارسیده سریعاً جهت تزریق واکسن اقدام نمایند.
وی به اثر بخشی کرونا در کاهش شدت درگیری با بیماری نیز اشاره کرد و افزود: مهمترین تأثیر واکسن در پیشگیری از مرگ و میر است که اگر فردی بعد از تزریق هر دو دوز واکسن مبتلا شود شدت بیماری، خفیف بوده و خطر مرگ و میر در آنها بسیار بسیار کمتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با وجود دریافت دو دوز واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به سرد شدن هوا لازم است میزان دورهمی ها کم شود، برگزاری مراسم عروسی در فضاهای بسته خطرناک است و برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.
حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم ولی هم اکنون وضعیت ۴۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا هم طبق آخرین معاینات کادر درمانی استان وخیم اعلام شده و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی در استان باشیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۹۳ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و ۴۰ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۳۳ بیمار جدید در استان بستری شدند به طوری که همچنان افزایش و کاهش موارد ترخیص و بستری تقریباً برابر است که نشان‌دهنده این است که ویروس در جامعه در حال انتشار بوده و هنوز خاموش نشده است.
وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر، گرمی، نمین و نیر در وضعیت زرد و شهرستانهای بیله سوار، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع : خبرگزاری مهر