بادامچیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امروز(چهارشنبه) در نشست خبری ضمن تقدیر از کادر درمان و افرادی که در مسیر مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، گفت: درگذشت دو سردار ارزشمند، سردار حجازی و سردار کرمی‌راد را گرامی می‌داریم و برای آنها و همه کسانی که در ایام کرونا دچار آسیب […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امروز(چهارشنبه) در نشست خبری ضمن تقدیر از کادر درمان و افرادی که در مسیر مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، گفت: درگذشت دو سردار ارزشمند، سردار حجازی و سردار کرمی‌راد را گرامی می‌داریم و برای آنها و همه کسانی که در ایام کرونا دچار آسیب شدند، طلب مغفرت داریم و برای بازماندگان طلب اجر و صبر می‌کنیم.

وی درباره شرایط حساس کنونی و انتخابات‌ پیش رو، افزود: ما در موقعیت مهم انتقال از گام اول چهل ساله انقلاب به گام دوم انقلاب هستیم. در آغاز این دوره انتخابات مجلس را داشتیم و در ادامه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داریم که اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: سیاست ما در  انتخابات شوراهای شهر و روستا ایجاد یک وحدت بین همه نیروها است که این کار در قالب  شورای وحدت انجام می‌شود.

بادامچیان با تاکید بر اینکه در انتخابات شوراها، یکی از مسائل مهم این است که استان‌ها فعال شوند، گفت: نباید این طور باشد که ما در تهران بنشینیم و بگوییم در شهرهای مختلف چه کسانی باید نامزد و عضو شوراها شوند. بنابراین با این سیاست که اختیار و استقلال در استان‌ها حکم‌فرماست، فعالیت‌ حزب موتلفه اسلامی در ۳۱ استان شروع به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه جو آرام و خوبی در کشور حاکم است، افزود: درگیری‌ها و جدال ها کمتر شده است البته برخی تندی‌ها هم وجود دارد که لازمه انتخابات است، اما در مجموع کارهای ارزشمندی انجام شده است که نتایج آن را در انتخابات مشاهده خواهیم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه درباره سیاست‌های کلی حزب متبوعش در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: سیاست کلی ما این است که همه کسانی که اعلام نامزدی می‌کنند، از هرجناحی که باشند به آنها احترام بگذاریم. تلاشمان بر این است که درگیری با اشخاص نداشته باشیم و درگیری‌های جناحی در حدی نباشد که افراد روی یکدیگر چنگ بیندازند، حزب موتلفه هرگز با این موضوع و این نوع از رفتار موافق نبوده است.

بادامچیان با بیان اینکه طبق قانون اساسی، اعلام آخرین افراد احراز صلاحیت شده به عهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: هیچ دلیلی ندارد کسانی که نامزد می‌شوند با یکدیگر برخورد کنند. باید افراد تا زمان ثبت‌نام، خود را به صورت اثباتی برای مردم مطرح کنند تا بعد از احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان، پا به عرصه بگذارند، وحدت کنند یا به صورت مستقل در انتخابات حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه از اعضای خود در سطوح مختلف خواسته است کسانی را که در تراز ریاست جمهوری هستند به حزب معرفی کنند، بیان کرد: معرفی ها انجام شد و بعد از بررسی‌ها و گفتگوها، پنج نفر از این افراد معرفی شده، به عنوان کاندیداهای حزب موتلفه مشخص شدند. بنده و آقایان میرسلیم، نیکنام، انواری و ترقی کاندیدای حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: البته  روشن است که حزب یک نامزد نهایی خواهد داشت چون انتخابات، شورایی نیست و نمی‌توان یک شورا معرفی کرد. بنابراین یک گزینه توسط حزب موتلفه معرفی شود و از بین این افراد بیشترین توجه به کسی خواهد بود که توسط شورای نگهبان تایید شود؛ اما تا کنون این پنج گزینه مطرح شده‌اند.

بادامچیان با بیان اینکه حزب موتلفه تنها مجموعه‌ای است که نه به صورت شخصی بلکه حزبی فعالیت خود را پیش می برد، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سه حالت متصور است، فردی به صورت شخصی و مستقل وارد عرصه شود، یا یک گروه او را معرفی می‌کنند و در حالت آخر به صورت حزبی معرفی می شود. باید اذعان داشت،  کشور نیازمند یک حرکت حزبی است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند در ایران حزب نداریم، اظهار داشت: درحالی‌که ما حزب داریم از جمله موتلفه اسلامی و سایر احزابی که فعال هستند. باید به مردم اثبات کنیم یک حزب توانا، هماهنگ، کارآمد و منسجم‌ می تواند به صورت مستقل وارد انتخابات شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اگر یک شخص، مستقل پیروز انتخابات شود باید در چینش دولت خود از رفقایش استفاده کند به همین جهت از ثبات مدیریت فاصله می‌گیرد، درحالی‌که یک حزب از قبل آمادگی، برنامه و هماهنگی دارد و به محض قبول مسئولیت می‌تواند به حل مسائل و مشکلات کشور بپردازد.

بادامچیان از انجام مذاکرات درباره کاندیداتوری خود با منوچهر متکی خبر داد و تصریح کرد:  شورای وحدت مانع نامزدی کسی نیست و حزب منعی در معرفی افراد ندارد و شاید شورای وحدت روی نامزد حزب موتلفه ائتلاف کند.

وی فعالیت حزب متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را ذیل شورای وحدت دانست و گفت:  مسلما خودم اعلام نامزدی می‌کنم اما اگر شورای وحدت از ما بخواهد از انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کنیم، این کار را انجام می‌دهیم. همچنین در انتخابات شوراها قصد ارائه لیست مستقل را نداریم مگر آنکه شورای وحدت این خواسته را از ما داشته باشد که تا کنون چنین صحبت‌هایی مطرح نشده است.

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: درحال حاضر شورای وحدت در حال بررسی اقبال مردم و شاخص افراد مطرح با توجه به گام دوم انقلاب است و در مرحله بعد شورای نگهبان شرایط را تعیین می‌کند.

بادامچیان در عین حال گفت:چه اشکالی دارد در جبهه اصلاحات یا اصولگرایان همه احزاب و گروه‌ها از یک نفر که توانایی دارد و برای گام دوم انقلاب گزینه مناسبی است حمایت کنند تا فردی که روی کار می‌آید از پشتوانه همه آنها برخوردار باشد.  

دبیرکل حزب موتلفه اسلامیحمایت متحد گروه‌های یک جناح از یک فرد را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: چه اشکالی دارد در جبهه اصلاحات یا اصولگرایان همه احزاب و گروه‌ها از یک نفر که توانایی دارد و برای گام دوم انقلاب فرد مناسبی است حمایت کنند تا فردی که روی کار می‌آید از پشتوانه همه آنها برخوردار باشد. مثل این چند سال نشود که یک گروه به فرد منتخب گفتند شما پیام دوم انقلاب را نمی‌فهمید، گروه‌ها یکدیگر را کنار گذاشتند و شکاف‌ها بیشتر شد.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که چرا نام ترقی و انواری در شرایطی که خودشان گفتند تمایلی برای حضور ندارند در لیست نامزدهای حزب موتلفه مطرح شده است، عنوان کرد: این رای اعضای حزب است که گفته‌اند این دو بزرگوار صلاحیت حضور را دارند؛ اما اینکه خودشان ثبت‌نام کنند یا نکنند به خودشان بستگی دارد و اختیار خودشان را دارند. مردم باید بدانند در حزب افرادی که در تراز ریاست‌جمهوری باشند حضور دارند چه بسا بیش از این تعداد فرد صالح در حزب داریم و فعلا پنج نفر مطرح شده‌اند. اگر این افراد کاندیدا هم نشوند به عنوان شخصیت‌های مطرح، پشتوانه رئیس‌جمهور حزبی خواهند بود.

وی در پایان درباره مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در انتخابات چندین سال پیش که مسئول انتخابات ریاست‌جمهوری بودم، مرحوم هاشمی رفسنجانی نظرش بر این بود که غائله را تنگ بگیریم تا افراد مسلط‌تر برای قبول مسئولیت بیایند. من به ایشان گفتم که مقام معظم رهبری با این موضوع موافق نیستند؛ اما با رهبر مطرح خواهم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: خدمت مقام معظم رهبری رفتمو این موضوع را مطرح کردم. ایشان خیلی جدی گفتند که من رئیس‌جمهوری را که با ضریب پنجاه درصد و با مشارکت هفتاد بیاید را ترجیح می‌دهم بر رئیس‌جمهوری که با ضریب هفتاد درصد و با مشارکت پنجاه درصد روی کار بیاید.

بادامچیان اظهار کرد: این نگاه ولی فقیه است که می‌خواهد این رای برای هر فرد حق است، اگرچه کسی بیاید که نظرش متفاوت باشد اما هرکس از حق خودش برای انتخاب رئیس‌جمهور استفاده کند. در چنین نظامی نیامدن و رای ندادن جفای به خود است. من فکر می‌کنم همه می‌آیند و می‌بینیم که دوستان اصلاح‌طلب هم ردیف شده‌اند. توده مردم هم اگر آگاه‌سازی به درستی انجام شود بیشتر از ما در صحنه حضور خواهند داشت.