بارش باران در اکثر نقاط کشور/ کاهش دما در استان های ساحلی

به گزارش سردبیر پرس، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دیروز از ۲۸ استان گزارش رگبار و رعدوبرق و بارش باران داشتیم. پیش بینی می‌شود از بعدازظهر امروز در نواحی شرقی و جنوبی بارش بیشتری داشته باشیم. وی گفت: امروز بعدازظهر در خراسان شمالی و رضوی و خراسان جنوبی باید منتظر رگبار و رعد و […]

به گزارش سردبیر پرس، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دیروز از ۲۸ استان گزارش رگبار و رعدوبرق و بارش باران داشتیم. پیش بینی می‌شود از بعدازظهر امروز در نواحی شرقی و جنوبی بارش بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: امروز بعدازظهر در خراسان شمالی و رضوی و خراسان جنوبی باید منتظر رگبار و رعد و برق باشیم. در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، استان یزد، شمال استان فارس و استان اصفهان این اتفاق می‌افتد.

سرکرده ادامه داد: به طور پراکنده در بقیه استان‌ها مثل شمال استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان در دامنه‌های جنوبی البرز مثل تهران و شمال سمنان، استان البرز، قزوین و زنجان بارش‌های خوبی را خواهیم دید.

این کارشناس هواشناسی افزود: در دامنه‌ها و همچنین حاشیه زاگرس مرکزی در استان‌هایی مثل مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، استان لرستان و شمال شرق استان خوزستان بارش به طور پراکنده اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آینده آب‌های شمالی و جنوبی کشور مواج باشند. از فردا تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما بر روی استان‌های ساحلی خزر و همچنین استان اردبیل اتفاق خواهد افتاد.

سرکرده افزود: در تهران امروز بعدازظهر همچنان مثل دیروز رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان شاهد خواهیم بود. وزش باد شدید در نواحی شرقی و جنوبی می‌تواند باعث خسارت سازه‌های سست و موقتی و همچنین شکستن درختان شود. دمای تهران امروز حدود ۲۵ درجه خواهد بود.