بازار داغ خودروهای اجاره ای

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: اوضاع و احوال خودروهای کرایه‌ای و آژانس‌های اتومبیل کرایه در آشفته بازار کرونایی بد نیست، هر لحظه بر شمار مسافرانی که تقاضای اتومبیل دربستی می‌کنند تا مازندران گردی کنند، افزوده می‌شود. بسیاری از مسافران ناخوانده شمال از تهران و پایتخت با خودروهای بومی به صورت قانونی و غیرقانونی خود را […]

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: اوضاع و احوال خودروهای کرایه‌ای و آژانس‌های اتومبیل کرایه در آشفته بازار کرونایی بد نیست، هر لحظه بر شمار مسافرانی که تقاضای اتومبیل دربستی می‌کنند تا مازندران گردی کنند، افزوده می‌شود.

بسیاری از مسافران ناخوانده شمال از تهران و پایتخت با خودروهای بومی به صورت قانونی و غیرقانونی خود را به این سوی تونل کندوان و جاده هراز رسانده‌اند و برای گردش و سفر در مازندران هم راهی تازه درپیش گرفته‌اند.

تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌های بومی در برخی مناطق مازندران در روزهای تعطیلات، درخواست افزایش راننده صادر کرده‌اند و وقتی دلیل این کار را جویا می‌شوید، حجم مسافرانی را بیان می‌کنند که متقاضی سیر و گردش در مناطق تفرجگاهی و ساحل هستند.

راننده یک آژانس مسافرتی در ساری با بیان اینکه طی روزهای اخیر بیشترین مسافران آژانس را غیربومی‌ها و پایتخت نشین ها تشکیل داده‌اند، گفت: مقصد بسیاری از این مسافران ساحل فرح آباد و یا مناطق تفرجگاهی است.

قیمت‌های نجومی برای خودروهای دربستی

حسینی با اظهار اینکه همچنین بیشتر مسافران درخواست خودروی دربستی به صورت در اختیار و یا اجاره ماشین می‌کنند، افزود: قیمت‌هایی را که برای این کار پیشنهاد می‌دهند نیز قابل توجه و تأمل است.

وی با اظهار اینکه روز گذشته یک خانواده تهرانی قصد داشت خودروی من را با مبلغ پنج میلیون تومان برای سه روز اجاره کند که قبول نکردم، افزود: مسافران ترجیح می‌دهند از خودروهایی با پلاک‌های بومی برای جریمه نشدن استفاده کنند.

ساحل بابلسر طی روزهای اخیر شلوغ شده و بیشتر این مهمانان با خودروهای اجاره‌ای و دربستی خود را برای دورهمی کرونایی در حاشیه دریا رسانده‌اند.

محمد احمدی راننده‌ای که مسافر دربستی به ساحل آورده بود، در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس افزود: زنگ خور آژانس در روزهای تعطیل بسیار افزایش یافته تا جایی که مجبور شدیم از برخی رانندگان شخصی و مسافربر نیز استفاده کنیم تا بتوانیم پاسخگوی مشتریان باشیم.

وی افزود: بیشتر مسافران به صورت خانوادگی هستند و درپی خودروهایی نظیر ون یا مینی بوس هستند تا بتوانند از مناطق مختلف دیدن کنند.

اوضاع و احوال کرونایی مازندران در سایه بی توجهی‌ها و ساده انگاری‌ها روز به روز بدتر می‌شود تا جایی که ضریب اشتغال تخت در مراکز درمانی اشباع شده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه شمار قابل توجهی مسافر به استان سفر کرده است، از ضعف نظارت انتقاد کرد و گفت: سفرهای بی ضابطه و ساده انگاری‌ها وضعیت استان را بحرانی کرده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است

وی با اظهار اینکه ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است، افزود: این درحالی که موج پنجم بیماری، وضعیت بیمارستان‌ها را بحرانی کرده است.

وی با عنوان اینکه کادر درمان خسته هستند، افزود: مراکز درمانی استان ظرفیت لازم را ندارند و مسافرت‌ها پیک کار را از افزایش داده است.

تجربه ۱۷ ماهه کرونایی در مازندران نشان داده که توجه به هشدارها و پروتکل‌ها در تعطیلات زیرپا گذاشته می‌شود و بسیاری از هموطنان به هر قیمتی در تلاش هستند تا روزهای تعطیل را در شمال به در کنند. این وضعیت درحالی است که پلیس راه مازندران با اشاره به ممنوعیت ورود و خروج پلاک غیربومی در استان، از جریمه و بازگشت بسیاری از خودروهای غیربومی خبر دادند.

سرهنگ هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران با اظهار اینکه طی روزهای اخیر حجم قابل توجهی از خودروهایی با پلاک غیربومی به مقصدشان بازگردانده شدند، افزود: در مبادی ورودی استان، گروه‌های پلیس مستقر هستند و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایست‌های پلیس، سامانه‌های هوشمند و دوربین‌های نظارتی نیز فعال هستند، افزود: جریمه افراد متخلف و بازگردان آنان به مقصدهایشان از جمله اقدامات بازدارنده است.

حسین حسن نژاد معاون استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه وضعیت استان قرمز و کرونایی است از هموطنان خواست تا از سفر به استان پرهیز کنند و گفت: مازندران شرایط لازم برای میزبانی را ندارد.

وی با اظهار اینکه متأسفانه شاهد حضور مسافران غیربومی هستیم، اظهار داشت: برای جلوگیری از این روند، نظارت‌ها و محدودیت‌ها را تشدید کرده‌ایم.

برنامه محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات جاری نیز با همه اما و اگرها با ورود بی برنامه و غیرضروری مسافران در قالب خودروهای اجاره‌ای و یا دورزدن قانون با پرداخت جریمه و پول به حاشیه رفته است و تجربه‌ها نشان داده که وضعیت مازندران درپی هر تعطیلی شکننده‌تر از قبل شده است.

منبع : خبرگزاری مهر