بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون ۹۰ درصد دانش آموزان است

واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست اما اگر دانش آموزی در برابر کرونا واکسینه نشده باشد باید با هزینه شخصی خود دو بار در هفته تست PCR ارائه دهد. به گزارش خبرنگار سردبیر پرس منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد از واکسیناسیون ۷۷ […]

واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست اما اگر دانش آموزی در برابر کرونا واکسینه نشده باشد باید با هزینه شخصی خود دو بار در هفته تست PCR ارائه دهد.
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد از واکسیناسیون ۷۷ درصد جمیعت بالای ۱۸ سال استان قزوین در برابر کرونا خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۴۵ درصد از دانش آموزان استان قزوین در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.
وی افزود: بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون ۹۰ درصد دانش آموزان است این در حالی است که استقبال دانش آموزان از واکسیناسیون مطلوب نیست.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین عنوان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست اما اگر دانش آموزی در برابر کرونا واکسینه نشده باشد باید با هزینه شخصی خود دو بار در هفته تست PCR ارائه دهد.
وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها اقدامات لازم برای تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان انجام شود و تلاش شود تا از طریق شبکه شاد دانش آموزان به واکسیناسیون تشویق شوند.
حبیبی از واکسیناسیون ۹۸ درصد فرهنگیان استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: علت اصلی عدم استقبال دانش آموزان عدم اطلاع کافی است و در صورت رفع این خلأ شاهد استقبال خوبی خواهیم بود.
وی در پایان با اشاره به انتخاب قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا تصریح کرد: جلسات منظمی به صورت یک روز در میان با حضور اصناف و سازمان‌های حمل و نقل برگزار و موانع و معایب این طرح احصاء و به تهران ارسال شود.

منبع : خبرگزاری مهر