بازیسازان رایانهای با «ساختار همگرا» حمایت میشوند
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طبق اعلامی که بنیاد ملی بازیهای رایانهای در فراخوان جدید خود داشته، مدیران تیمها و شرکتهای بازیسازی میتوانند برای بهرهمندی از خدمات حمایتی قابل ارائه در ساختار حمایتی همگرای بنیاد مذکور، ثبتنام کنند. بهاینترتیب، تیمها و شرکتهای بازیسازی میتوانند تا ۲۳ بهمن برای بهرهمندی تیم یا شرکت خود از خدمات […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طبق اعلامی که بنیاد ملی بازیهای رایانهای در فراخوان جدید خود داشته، مدیران تیمها و شرکتهای بازیسازی میتوانند برای بهرهمندی از خدمات حمایتی قابل ارائه در ساختار حمایتی همگرای بنیاد مذکور، ثبتنام کنند.
بهاینترتیب، تیمها و شرکتهای بازیسازی میتوانند تا ۲۳ بهمن برای بهرهمندی تیم یا شرکت خود از خدمات حمایتی قابل ارائه در ساختار حمایتی همگرا از طریق این درگاه اقدام به ثبتنام کرده و پس از تکمیل اطلاعات فرم و ارسال مستندات لازم، تیم یا شرکت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید عضویت در این ساختار رتبهبندی خواهند شد.
مدت اعتبارنامه اعضا تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود و در این مدت، اعتبار اختصاص یافته به هر عضو (مبتنی بر رتبه همگرا)، قابل دریافت در قالب خدمات حمایتی معرفیشده خواهد بود.
ساختار حمایتی همگرا با هدف شناسایی و حمایت از استعدادهای بازیسازی، توانمندسازی بازیسازان نوپا، تقویت توانمندی بازیسازان در حال رشد و بهرهمندی از توانمندی شرکتهای بزرگ بازیسازی در جهت توسعه صنعت بازیهای ویدئویی کشور ایجاد شده که تلاش شده تا با طراحی ساختاری شفاف و عادلانه، منابع حمایتی «بنیاد ملی بازیهای رایانهای»، «مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری ریاست جمهوری» و «ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و نهادهای دیگر ذیل این ساختار تجمیع شده و براساس شیوهنامه بهرهبرداری از این ساختار به شرکتها و تیمهای عضو اختصاص پیدا کند.
ساختار حمایتی همگرا مشتمل بر ۴ سطح (۷ رتبه) است که سطح یک از «بازیسازان رشدیافته» (رتبههای سیمرغ و هما)، سطح دو از «بازیسازان در حال رشد» (رتبههای ققنوس و شیردال)، سطح سه از «بازیسازان نوپا» (رتبههای هدیوش و یوز) و سطح چهار از «تیمهای بازیسازی مستعد» (معرفیشده از طرف مبادی) تشکیل شده است.
– در سطح یک همگرا (رتبههای سیمرغ و هما)، شرکتهای بزرگ بازیسازی قرار دارند که همکاران حمایتی این ساختار نیز محسوب میشوند. این شرکتها از خدمات حمایتی ارائهشده معمول در این ساختار استفاده نخواهند کرد و امکانات و تسهیلات ویژهای به منظور حمایت از نقش مربیگری، مشاوره و خدمتدهی آنها به رتبههای پایینتر همگرا اعطا خواهد شد و ثبتنام از این شرکتها در طول سال بصورت مستمر ادامه خواهد یافت.
– در سطح دو همگرا که شامل رتبههای ققنوس (شرکتها) و شیردال (تیمها) میشود، شرکتها و تیمهای «در حال رشد» بازیسازی قرار دارند که از خدمات حمایتی معمول این ساختار در حیطه داخلی و بینالمللی با سطح اعتباری بالاتر از اعضای سطح سه بهره میبرند و فقط امکان ثبتنام در موعد ثبتنام سالیانه را دارند.
– در سطح سه همگرا که شامل رتبههای هدیوش (شرکتها) و یوز (تیمها) میشود، شرکتها و تیمهای بازیسازی «نوپا» قرار دارند که از خدمات حمایتی معمول این ساختار در حیطه داخلی و بینالمللی با سطح اعتباری پایینتر از اعضای سطح دو بهره میبرند و فقط امکان ثبتنام در موعد ثبتنام سالیانه را دارند.
– در سطح چهار همگرا (رتبه غزال)، تیمهای بازیسازی «مستعد» هستند که از طریق «مبادی همگرا» و در طی سال به این ساختار معرفی میشوند و بدون گذراندن مراحل ارزیابی به رتبه غزال میپیوندند که میتوانند از خدمات حمایتی خاص و محدودتری نسبت به سطوح دو و سه بهرهمند شوند. فهرست مبادی همگرا و سهمیهای که برای معرفی تیمهای مستعد بازیسازی دارند، توسط «شورای همگرا» به تأیید خواهد رسید.
حمایتهای همگرا بهطور غیرمستقیم و از طریق خرید خدمات توسط بازیسازان عضو از «همکاران حمایتی همگرا» و یا «فهرست تامینکنندگان خدمات مورد تأیید همگرا» و تأمین درصدی از هزینهها توسط ساختار همگرا صورت خواهد گرفت.
حمایتهای همگرا شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز بازیسازان در راستای رشد و توسعه فعالیتهای بازیسازی میشود. این خدمات شامل موارد زیر است:
۱. مشاوره و منتورینگ در حوزههای مرتبط از جمله «تولید و توسعه بازی»، «مسائل حقوقی و مالکیت فکری»، «بازاریابی، فروش و برندینگ»، «مسائل بیمه و مالیات» و «تأمین مالی»
۲. شرکت در دورهها، نشستها، کارگاهها و رویدادهای آموزشی در زمینههای «فنی، هنری و طراحی بازی»، «مدیریت تولید بازی» و «توسعه کسبوکار و تجاریسازی»
۳. تبلیغات، بازاریابی و نشر از طریق «پلتفرمهای تبلیغات دیجیتال داخلی و بینالمللی»، «رسانههای تخصصی بازیهای ویدئویی»، «بومیسازی بازیهای ایرانی برای بازار بینالمللی» و «نشر بازی توسط ناشر در بازار داخلی»
۴. حضور در رویدادهای تجاری تخصصی «داخلی» و «بینالمللی» و رویدادهای تجاری تخصصی «آنلاین»
۵. خرید «لایسنس نرمافزارهای تخصصی بازیسازی»، «منابع آماده بازیسازی»، «حق عضویت پایگاههای تخصصی بازیسازی»، «گزارشهای تحقیقات بازار بین المللی» و «ثبت محصولات و علائم تجاری در حیطه بینالملل»
۶. استقرار در فضاهای کاری اشتراکی
۷. خدمات زیرساختی و پشتیبانی از جمله «دریافت و پشتیبانی سِرور»، «رندرینگ»، «موشن کپچر»، «صداگذاری و موسیقی» و «آزمون کیفیت و عملکرد بازی»
۸. بهرهمندی از وامهای کمبهره
۹. تحقیقات کاربردی شامل سفارش تمامی تحقیقاتی که برای تولید، نشر و صادرات بازی موردنیاز است و توسط تیم یا شرکت عضو همگرا به یک فرد یا تیم تحقیقاتی بیرونی برونسپاری میشود از قبیل: «تحقیق و توسعه فناوریهای زیرساختی برای بازیسازی»، «تدوین طرحهای امکانسنجی و تجاری تولید بازی» و «پروژههای دادهکاوی و یادگیری ماشین»
۱۰. سایر حمایتهای معنوی که به شرکتهای عضو ساختار همگرا که به طور خودکار به فهرست شرکتهای خلاق برنامه توسعه زیستبوم شرکتهای خلاق افزوده خواهند شد، تعلق میگیرد از قبیل: «برخورداری از مزایای بیمهتکمیلی»، «برخورداری از تسهیلات نظام وظیفه»، «امکان استفاده از اماکن با کاربری مسکونی شهر تهران به منظور بازیسازی» و «معافیت حق بیمه قراردادها»
ضمناً در ساختار همگرا سال ۱۳۹۹، برای بازیسازان جدی عضو این ساختار، خدمات حمایتی افزوده و ویژهای در نظر گرفته شده است.
همچنین از این پس، حمایتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای اعم از حمایتهای هوشمند مالی و حمایتهای معنوی، فقط با ثبتنام در ساختار حمایتی همگرا قابل بهرهبرداری خواهد بود و خارج از این ساختار، به شرکتها و تیمهای بازیسازی حمایتی تعلق نخواهد گرفت.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰